Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@19:36:04 GMT

دولت مکلف شد کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۲۹۵

دولت مکلف شد کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار طرح تأمین کالاهای اساسی موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ششم مهرماه) مجلس شورای اسلامی با طرح تأمین کالاهای اساسی با ۲۰۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان نماینده درخواست کنندگان بررسی اولویت‌دار این طرح گفت: با افزایش قیمت‌ها وضعیت معیشتی و به ویژه تأمین کالاهای اساسی اقشار مختلف کشور به ویژه قشر ضعیف را که از درآمد پایداری برخوردار نیستند با مشکل مواجه کرده است؛ حدود ۲۰۰ نماینده به یک فوریت طرح رأی دادند که بر اساس آن دولت را مکلف کنیم در این مقطع زمانی کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حدود یک ماه و نیم طرح مذکور بررسی شد و به دلیل اینکه نمایندگان طی دو هفته آینده به حوزه انتخابیه سفر می‌کنند، درخواست می‌کنیم فوریت این طرح بررسی و تصویب شود و بر اساس خواسته نمایندگان برای درخواست یک فوریت قرار بر این شد مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه که بر اساس آن ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل بند (و) تبصره (۲) و تبصره (۱۴) برای کالاهای اساسی تخصیص دهیم و حدود ۶۰ میلیون نفر با استفاده کارت از طرح معیشت برخوردار می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حدود ۲۰تا ۲۱میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حدود ۷ میلیون نفر از این افراد کسانی هستند که هیچ جایی رد پا ندارند و بر اساس این طرح قرار است به این افراد ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و به خانواده ۵نفره ۶۰۰ هزار تومان کالا در اختیارشان قرار داده شود؛ کارت مذکور اعتباری بوده و پولی نیست و باید کالا دریافت شود. ۴۰ میلیون نفر از مردم آمریکا توسط این کارت‌ها کالا دریافت می‌کنند.

حاجی بابایی افزود: در واقع سبد کالا در اختیار آنها قرار می‌گیرد که ۲۰ میلیون نفر اول پول پرداخت نمی‌کنند اما ۴۰ میلیون نفر مابقی ۵۰ درصد پول را پرداخت می‌کنند و در این رابطه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان مبلغ آن است و این طرح ادامه‌دار نیست بلکه از اول مهر تا آخر اسفند ماه عملیاتی خواهد شد و در صورتی که وضعیت بهبود یابد، فسخ و در صورتی که وضعیت مطلوب نباشد تمدید خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038lZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کالابرگ تأمین کالاهای اساسی میلیون نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است