Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدا فارقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره از امروز بعدازظهر به تدریج بر شدت ناپایداری‌های جوی افزوده می‌شود، اظهار کرد: از امشب تا سه شنبه صبح علاوه بر وزش باد شدید لحظه‌ای، برای مناطقی به ویژه نیمه شمالی استان مانند شهرستان‌های نیشابور، مشهد، قوچان، کلات نادر و توابع شهرستان‌های درگز، تربت حیدریه و سبزوار بارش باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: علاوه بر بارش باران در این مناطق با احتمال رعدوبرق و آبگرفتگی معابر در مناطق کوهستانی سردسیر طی ساعات شب، بارش پراکنده برف نیز وجود دارد.

پدیده مه گرفتگی و کاهش میدان دید افقی نیز از مواردی بود که این کارشناس هواشناسی بر آن تاکید و عنوان کرد: از فردا روند کاهش محسوس دمای هوا(بین 6 تا 8 درجه سلسیوس) آغاز شده تا چهارشنبه اوایل صبح ادامه خواهد داشت به طوری که در نواحی کوهستانی و سردسیر حداقل دمای شبانه به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

فاروقی در پایان توصیه کرد: از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در محورهای کوهستانی شمال استان خودداری شود، همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آنها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند انجام و تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده اندیشیده شود.

گفتنی است؛ سازمان هواشناسی کشور نیز صبح امروز نسبت به شدت بارش‌های پاییزی در ۶ استان کشور از جمله خراسان رضوی هشدار داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی هواشناسی مشهد برف و باران در راه است خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بارش باران در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین بارندگی‌ها مربوط به شهرستان داورزن با ۱۸ میلیمتر و کمترین آن مربوط به کلانشهر مشهد با یک میلیمتر بوده است.

محمد غیوری افزود: بارش‌ها به صورت پراکنده تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت و پس از آن وضعیت جوی در خراسان رضوی پایدار خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: سامانه بارشی جدیدی از روز پنجشنبه هفته کنونی دوباره استان را فرا خواهد گرفت که این سامانه موجب کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

غیوری افزود: طی شبانه روز گذشته، خلیل آباد با ۶ و سرخس با ۳۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۵ درجه را به ثبت رسانده است. همچنین شهرستان بجستان با ۷۹ کیلومتر در ساعت بیشترین وزش باد را داشته است.

وی اضافه کرد: وزش باد، پدیده غالب در ۲۴ ساعت آینده خراسان رضوی خواهد بود و دمای شبانه در خراسان رضوی نیز نسبت به شب‌های گذشته کاهش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • ثبت بارش باران در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی