Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیر مرکز ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» روسیه، دو گزینه امیدوارکننده از واکسن‌های تولید شده علیه ویروس کرونا در این موسسه، انتخاب شده و برای استفاده همگانی در کشور ارائه خواهد شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "رینات مقصودوف" مدیر کل مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور" که زیر نظر سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه فعالیت دارد، اعلام کرد که دو نمونه از واکسن علیه ویروس کرونای تولید شده خود را برای استفاده همگانی انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: «ما واکسن‌هایی برای جلوگیری از عفونت کووید-۱۹ با استفاده از شش سیستم عامل تکنولوژی مستقل تولید کرده‌ایم، که از بین آنها، دو گزینه امیدوار کننده واکسن را انتخاب کرده و قصد داریم آن‌ها را برای استفاده همگانی در کشور ارائه دهیم.»

در تاریخ ۲۳ سپتامبر (دوم مهر ماه)، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اعلام کرد که آزمایشات پس از ثبت واکسن تولید شده در موسسه وکتور، در اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان ماه) آغاز می‌شود. تاریخ دقیق آن به زمان اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت بستگی دارد. در حال حاضر مشخص شده است که ۵ هزار داوطلب در مرحله سوم تحقیقات این واکسن شرکت می‌کنند.

آزمایشات بالینی به روی این دارو، با مشارکت ۳۰۰ داوطلب، تا ۳۰ سپتامبر (۱۰ مهر ماه) به پایان می‌رسد و اولین نتایج آن‌ها طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

در اوایل ماه سپتامبر، گزارش شد که تمامی شرکت کنندگان در نخستین مرحله از آزمایشات بالینی واکسن "وکتور" از بیمارستان مرخص شدند و در بدن ۹ داوطلب آنتی بادی علیه ویروس کرونا تولید شده است.

در همان زمان، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، ثبت دومین واکسن روسی علیه ویروس کرونا را اعلام کرد، ولی نامی از سازنده این دارو نبرد.

نخستین واکسن جهان علیه عفونت کووید-۱۹ توسط متخصصان مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" و با همکاری وزارت دفاع روسیه تولید شده است. این دارو "اسپوتنیک-۵" نامگذاری شد و در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) به ثبت رسیده است. در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) استفاده همگانی و گردش عمومی واکسن "اسپوتنیک-۵" در روسیه آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا کووید 19 واکسن روسی علیه ویروس کرونا استفاده همگانی تولید شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت