Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@20:28:16 GMT

جنگ تمام شده اما جهاد همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۵۳۲

جنگ تمام شده اما جهاد همچنان ادامه دارد

قالیباف با بیان این که جنگ تمام شده اما جهاد ادامه دارد گفت: این نمایشگاه نشان داد که با خودباوری جوانگرایی و شجاعت و بهره گیری از ابتکارات و پیمودن راه های میانبر می‌توان دستاوردهای بزرگی را خلق کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین  افتتاح پارک ملی هوا فضا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار کرد: ما هر کجا هستیم خود را مدیون فرهنگ جهاد و شهادت می دانیم و در این مسیر گام بر می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مجلس شورای اسلامی هفته دفاع مقدس را ایام الله توصیف و تصریح کرد: این نمایشگاه نمایان گر حماسه آفرینی های دفاع مقدس بوده و تاریخ یک ملت را در حوزه دفاع و مقاومت به نمایش می گذارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه تحلیل راهبرد و روند ما می‌توانیم و تبلور عینی جوانگرایی است گفت : در دوران دفاع مقدس در مقطعی حتی ما در تهیه مهمات ساده توپخانه با مشکل مواجه بودیم اما امروز به فضل الهی فضا را نیز تسخیر کرده ایم.

 

دکتر قالیباف در ادامه تصریح کرد: این نمایشگاه نشان داد که با خودباوری،  جوانگرایی و شجاعت و بهره گیری از ابتکارات و پیمودن راه های میانبر می ‌توان دستاوردهای بزرگی را خلق کرد.

 

وی به‌کارگیری استراتژی خلاقانه را چاره حل مشکلات توصیف و تاکید کرد:  این نمایشگاه در تمامی حوزه ها اعم از تکنولوژی ساختار تجهیزات مدیریت نمونه است.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح پارک ملی هوافضا نشان داد که ما در واقعیت  قوی هستیم اظهار کرد : غصه میخوریم با وجود ظرفیت‌های عظیم در تمامی حوزه ها در حوزه اقتصاد ضعف داریم و دلیل روشن آن این است که در این حوزه بخوبی به سنت‌های الهی عمل نکرده‌ایم.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جنگ تمام شده اما جهاد همچنان در حوزه‌های مختلف ادامه دارد گفت: اگر از آموزه های دفاع مقدس درس بگیریم و فرهنگ الهام بخش آن را الگو قرار دهیم به طور قطع اقتصاد و فرهنگ ما نیز به حرکت در خواهد آمد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد : مردم نجیب و شریف ما در دوران دفاع مقدس همه وجود و توان خود را در دفع تجاوز روز به میدان آوردند و امروز ما باید تمام تلاش و تمرکز خود را بدون توجه به حاشیه‌های بی اهمیت بر گشودن گره های مشکلات مردم قرار دهیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس قالیباف دفاع مقدس رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع