Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- جمعا 276 بیمار در این مطالعه گنجانده شدند، که تنها 16 نفرشان به مدت بیش از 8 ساعت عینک زده بودند.

اگرچه دهان و بینی بیشترین توجهات را به خود جلب کرده‌اند، ولی ویروس SARS-CoV-2 از طریق چشم‌ها نیز قادر به انتقال به افراد است، و از اینرو مهم است که افراد پیش از لمس چشم‌هایشان دستهایشان را بشویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، لمس تنها راه انتقال نیست، چرا که همچنین ممکن است ریزقطرات پتانسیلی برای عبور از طریق هوا به افراد آلوده‌نشده داشته باشند. یک مطالعه جدید که بر بیماران کووید-19 در چین متمرکز بود رابطه‌ای را بین استفاده روزمره از عینک و سطوح به مراتب پایینتر آلودگی در مقایسه با بیمارانی یافت که عینک استفاده نمی‌کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، این مطالعه که اخیرا در نشریه JAMA Opthalmology منتشر شده است، دربرگیرنده اطلاعاتی درباره بیماران کووید-19 بود که بیمارستان Suizhou Zengdu در چین بستری بودند. در مورد این مطالعه خاص، این محققان استفاده روزمره از عینک را به معنای حداقل روزی هشت ساعت استفاده از عینک تعریف کردند.  
 
تعداد بیماران آلوده شده در داده‌هایی که با این معیارها تطابق داشتند اندک بود. جمعا 276 بیمار در این مطالعه گنجانده شدند، که اندکی بیش از نیمی از آنها مرد بودند، و تنها 16 نفرشان به مدت بیش از 8 ساعت عینک زده بودند.

  



این پژوهشگران دریافتند که در حالی که 31.5 درصد از جمعیت محلی در آن منطقه از چین از عینک استفاده می‌کردند، تنها 5.8 درصد از حدود 300 بیمار در این گروه قرار گرفتند، که نشانگر تفاوتی چشمگیر در میزان آلودگی بین کسانی که از عینک استفاده می‌کردند و کسانی که استفاده نمی‌کردند بود. این نخستین مطالعه‌ای است که رابطه بالقوه بین استفاده از عینک و کاهش ریسک آلودگی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
 
اگرچه این مطالعه نمی‌تواند مشخص کند که آیا استفاده از عینک فاکتور نهایی بوده که منجر به تعداد به مراتب کمتر آلودگی شده است یا نه، ولی رابطه بین این دو امیدوارکننده است. عینک اساسا به عنوان نوعی از محافظ چشم عمل می‌کند که می‌تواند مانع از نشستن مستقیم ریزقطرات بر روی چشم افراد شود. این یافته‌ها گویای آن هستند که استفاده از عینک‌های حفاظتی می‌تواند ریسک ابتلا به کووید-19 را کاهش دهد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استفاده از عینک کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد مصدومان تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس را ۱۰۰ نفر و مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه را ۳۳ نفر اعلام کرد که این آمار در مقایسه با روز قبل آن (۱۶۹ نفر) کاهشی بوده است.

 در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۰۷:۳۰  دیروزتا ساعت ۰۷:۳۰ امروز پنجشنبه، تعداد بیماران غیر تصادفی انتقال یافته با کمک اورژانس ۱۸۲ نفر و نیز بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل ۲۲۳ نفر بوده است.

مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پرشکی کرمان همچنین تعداد کل مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان ها را طی مدت زمان یاد شده ۱۱ هزار ۴۳۲ نفر، بیماران سرپایی اورژانس بیمارستان های این استان را ۱۰ هزار و ۲۵ نفر، بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان ها را هزار و ۴۰۷ نفر، بیماران منتقل شده به بخش های ویژه ۹۲ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش های عادی را ۳۹۹ نفر اعلام کرده است.

براساس این گزارش همچنین  بازدیدهای بهداشتی از اماکن  هزار و ۵۳۱ مورد، مقدار مواد غذایی فاسد جمع آوری شده در استان ۷۱۱ کیلوگرم، مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده ۶ مورد و همچنین تعداد بازدید های حوزه غذا و دارو ۱۱۳ مورد بوده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محققان: تنها دو شب کم‌خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • ٨ کیلو کاهش وزن با خوردن روزانه این نوع سرکه
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است