Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق حفاظت شده و زیستگاههای حساس استان برنامه پایش و بررسی زیست محیطی ذخیره های آبی انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: در گام نخست این برنامه رودخانه های استان بررسی و پایش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رودخانه کارواندر از شعبات اصلى رودخانه بمپور است که تا روستاى کارواندر، داراى آب جارى دائم است. مازاد آب آن در این محل در بستر رودخانه فرو مى‌رود و در پایین دست رودخانه، به ویژه در اوایل دشت ایرانشهر، بار دیگر از زیرزمین خارج و همراه با چند شاخه کوچک به رود بمپور مى‌پیوندد.
پورمردان ادامه داد: به منظور بررسی کیفیت آب رودخانه کارواندر ، تعداد یک ایستگاه تعیین و نمونه برداری به صورت فصلی(چهار دوره ی یک ساله) توسط اداره امور آزمایشگاههای استان انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: از آنجاییکه در حال حاضر از آب رودخانه کارواندر جهت آبیاری کشاورزی استفاده شده و در آینده، احداث سد در مسیر رودخانه جهت بهره برداری آب آشامیدنی در برنامه های شهرستان است، لذا توسعه ایستگاههای اندازه گیری كیفیت آب های سطحی ضروری است.
پورمردان توضیح داد: بدین منظور از یک ایستگاه تعیین شده در رودخانه کارواندر نمونه برداری و آنالیز پارامترهای فیزیکوشیمیایی آب سطحی انجام و از داده های بدست آمده جهت تهیه نقشه پهنه بندی رودخانه های استان استفاده می شود.
​​​​​​​

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان رودخانه کارواندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود و مردم نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و افزود: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست