Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:03:43 GMT

تخریب ۱۷۸ بنای غیر مجاز مسکونی و تجاری در سنندج

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۴۸۷

تخریب ۱۷۸ بنای غیر مجاز مسکونی و تجاری در سنندج

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ۱۷۸ بنای مسکونی و تجاری در کاربری های غیر مجاز در شش ماهه نخست امسال تخریب شد.

به گزارش ایمنا، عبدالله صالحی اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری، نظارت بر ساخت و سازها در سطح شهر و جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز است و در همین راستا بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفین برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس قوانین، شهرداری‌ها موظف هستند بناهای مسکونی و تجاری را که بدون پروانه و به صورت غیرمجاز ساخته می‌شوند شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: پس از شناسایی این بناها نسبت به تعطیلی و پلمب و تشکیل پرونده و ارجاع آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام می‌شود و بعد از صدور رأی توسط کمیسیون، حکم اصلی اجرا خواهد شد.

صالحی عنوان کرد: بروز خطرات مالی و جانی، فقدان استحکام بنای ساخته شده، تخطی از قوانین و مقررات شهرسازی، آشفتگی سیمای بصری شهری از مهم‌ترین مشکلاتی است که ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد خواهد کرد.

وی از تخریب ۱۷۸ بنای مسکونی و تجاری غیر مجاز در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: پس از رأی صادره با حکم مراجع قضائی و همکاری نیروی انتظامی بناهای غیر مجاز تخریب شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ۴۴۴ مورد جلوگیری از ساخت، ۴۹ مورد برداشت مصالح، ۱۳۳ مورد پلمب و ۱۹ مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال است.

صالحی تصریح کرد: رفع تصرف دو هکتار زمین‌های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک ۵ آذر که به صورت باغ خصوصی تصرف شده بود و همچنین همکاری با گشت مشترک در اراضی ملی و کشاورزی در خصوص شناسایی و ارجاع پرونده آنها به مواضع ذیربط از دیگر اقدامات این شهرداری در شش ماهه نخست سال جاری بود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب چهار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی در اسلام آباد، تخریب ۲۳ مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا در زمین‌های کشاورزی و نصب شش عدد نیوجرسی جهت جلوگیری از تصرف زمین‌های اراضی ملی و مسکن نیز هم از دیگر اقدامات امسال بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 446579

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی آموزش شهروندی منشور حقوق شهروندی شهرداری سنندج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسکونی و تجاری اراضی ملی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از تامین ۴ میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، روح‌الله اکبری در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت 205 هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه 30 فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که 500 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود 200 هزار واحد را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه 260 هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث 490 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستاها تا کنون 400 هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد 80 هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره 99 ساله به متقاضیان عرضه می شود که 400 هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد