Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور خانم "ماپیسا انکاکولا"، وزیر دفاع کشورش را توبیخ کرده و حقوق او را به خاطر بردن نمایندگانی به زیمبابوه در هواپیمای نیروی هوایی، به مدت سه ماه قطع کرده است.  

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "رویترز"، اتحاد دموکراتیک به عنوان حزب اپوزیسیون، وزیر دفاع را به سوء استفاده از منابع دولتی به خاطر دادن اجازه سفر به گروهی از اعضای حزب حاکم کنگره آفریقا همراه با خود، متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست جمهوری این کشور اواخر روز شنبه اعلام کرد که ماپیسا انکاکولا در یک سفر رسمی بوده است؛ اما تصمیمش مبنی بر اجازه دادن به نمایندگان- که برای کار بی‌ربط دیگری به زیمبابوه سفر می‌کردند- برای ملحق شدن به او در پرواز به زیمبابوه، "خطای قضاوت" بوده است.

این نهاد خاطرنشان کرد که رئیس جمهور "سیریل رامافوسا" در نامه‌ای به ماپیسکا انکاکولا گفته است که این موضوع، تطابقی با مسئولیت‌های وی به عنوان وزیر کابینه ندارد.

بنا بر اعلام ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، به خانم انکاکولا توبیخ رسمی داده شده و "بخشیدن حقوق" برای او به مدت سه ماه از ۱ نوامبر (۱۱ آبان) تحمیل شده است. وی همچنین باید تضمین دهد که حزب کنگره ملی آفریقا، هزینه‌های پرواز را به دولت برمی‌گرداند.

سخنگوی وزارت دفاع به درخواست برای اظهارنظر وزیر، پاسخی نداده است. این در حالی است که ماپیسا انکاکولا نیز به پیغامی که در لینکدین برای او ارسال شده، پاسخی نداده است.

رامافوسا متعهد شده که اعتبار کنگره ملی آفریقا را بعد از یک دهه رسوایی تحت اداره جانشین قبلی او، "جاکوب زوما"، بازگرداند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کار سخت و بار سنگین بوده اما آنچه پشتیبان حقیقی است روح بلند خود شهدا می‌باشد.

وی بیان داشت: بدانید شهدا مردم و مدیران و…را تنها نگذاشته اند و حامی هستند، باید ما عزم خود را جزم کنیم و با انگیزه تمام عیار وارد میدان شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: دو کنگره بزرگ در استان برگزار شده است و مدام شاهد کنگره‌ها بوده ایم؛ به صورت مدام تلاش شده یاد شهدا زنده بماند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای برگزاری کنگره‌های پیشین زیاد و عرصه مهمی برای جهاد تبیین، مکتب، مرام و راه شهدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آثار ماندگار کنگره شهدا در سال‌های گذشته تصریح کرد: ۲۰ بهمن ماه، روز چهارمحال و بختیاری که بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام بود، هویت ساز شد.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری برای برگزاری کنگره بیان داشت: باید آرمان شهدا زنده بماند و هنر به معنای واقعی رنگ و جلای شهدایی پیدا کند، باید هنرمندانه بتوانیم آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید جلسات متعدد و پی در پی داشته باشیم گفت: وحدت و انسجام خوبی در بین دستگاه‌ها این استان وجود دارد.

وی گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم تا شاهد ادای حق بزرگ باشیم.

کد خبر 6087913

دیگر خبرها

  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • توبیخ کاپیتان تراکتور به‌خاطر رفتار غیر ورزشی
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه