Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا در پاسخ به این سوال که چه زمانی بورس املاک راه اندازی می شود؟،گفت: شورای عالی بورس اوراق بهادار به عنوان مرجع تشکیل بورس‌های جدید در کشورمان حدود چند ماه است که مصوبه‌ای را تحت عنوان راه اندازی بورس املاک و مستغلات تصویب کرده،اما از آنجایی تشکیل بورس املاک نیاز به زمان دارد، قرار است تا اواخر مهر ماه معاملات در بورس کالا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث پیش فروش متری مسکن در بورس کالا مطرح است،گفت:در جلسه اخیر شورای فقهی بورس که در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد درباره  تایید آیین نامه فقهی معاملات متری مسکن بحث و بررسی شد و به محض آنکه صورت جلسه کمیته فقهی به هیات فقهی بورس ابلاغ شود، اولین پذیرش معاملات در بورس املاک انجام خواهد شد زیرا شرکت سرمایه گذاری مسکن در رابطه با انتشار اوراق سلف مسکن به بورس کالا پیشنهاداتی را ارائه داده است.

مدیر مطالعات اقتصاد بورس کالا در خصوص نحوه فروش متری مسکن در بورس کالا گفت:نحوه فروش املاک در بورس جدید به این نحو است که یک فرد انبوه ساز زمینی را تامین می‌کند و مجوز‌های لازم را نیز از شهرداری و سایر ارگان‌های مربوطه اخذ می‌کند، اما برای ساخت آن نیاز به تامین سرمایه دارد به همین دلیل برای تامین مالی به بورس املاک درخواست انتشار اوراق سلف مسکن یا همان فروش متری می‌کند.

فلاح افزود:در زمان سررسید اوراق،باید تمام اوراق‌ را  به سازمان بورس تحویل دهد تا بتواند واحد خریداری شده ا تحویل بگیرد.

وی تصریح کرد:ممکن است بعد از سررسید اوراق فرد قصد تحویل ملک را نداشته باشد و یا تعداد اوراق کفاف قیمت ملک را ندهد، در این صورت مکانیسم‌های تسویه نقدی باید انجام شود. این مکانیسم چند حالت دارد: نخست فروشنده در اول قرار داد متعهد می شود که اگر شما اوراق واحدی را  متری ده میلیون تومان خریداری کرده اید بعد از اتمام پروژه آن را از شما متری  ۱۵ میلیون تومان باز خرید کند.

فلاح گفت:دومین حالت این است که فرد سازنده در قرارداد متعهد شود که در پایان دوره،واحد را بر اساس قیمت روز از شما باز خریداری کند و سومین حالت هم این است که اگر یک واحد بنا به دلایلی در بازار اصلی مشتری نداشت ، معاملات آن در بازار فرعی انجام شود.

مدیر مطالعات اقتصاد بورس کالا در پاسخ به این سوال که آیا انشعابات فاضلاب یا برق و گاز ساختمان‌ها هم وارد بورس می شود؟، بیان کرد:چند سال قبل پیشنهادی مبنی بر ورود انتشعابات فاضلاب،برق و گاز به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ابلاغ شده بود که با مصوبه شورای عالی بورس، اوراقی تحت عنوان اوراق حق امتیاز به ثبت رسید.در حال حاضر بورس کالا می‌تواند هرنوع امتیازی اعم از تراکم شهرداری‌ها یا آب و فاضلاب را برای شفاف سازی در سامانه معاملات قرار دهد.

فلاح در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کدام نهاد‌های دولتی در خواست فروش املاک مازادشان را به بورس کالا ارسال کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر بانک‌ها، ستاد اجرای فرمان امام، مجمع جهانی اهل بیت، وزارت دفاع و وزارت صمت در خواست فروش اموال مازادشان را به بورس کالا ارسال کرده اند.

 

وی بیان کرد:اگر تمام نهادهای دولتی املاک مازاد خود را در بورس کالا عرضه کنند، اقتصاد کشور شفاف خواهد شد زیرا این عمل تا حدودی می‌تواند مانع رانت شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بورس مسکن بورس کالا سازمان بورس بورس کالا سازمان بورس و اوراق بهادار مسکن بورس سازمان بورس بورس کالا حال حاضر بورس املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در راستای سیاست فروش شفاف زعفران در بورس و استقبال متقاضیان در عرضه زعفران در فروردین ماه، ۱۵۰۰ کیلو زعفران دیگر از زعفران‌های سال ۱۴۰۱ تعاونی‌های روستایی، فردا در بورس کالا عرضه خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان تعاون روستایی این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

سرنخ مافیای زعفران پیدا شد | از ورود زعفران به بورس راضی نیستیم؛ پای مافیا در کار بود

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶/۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲/۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶/۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱/۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹/۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳/۱۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰/۰۵ درصد) است.

گفتنی است در عرصه نخست زعفران تعاونی‌های روستایی در سال جاری که در فروردین ماه برگزار شد، بیش از چهار برابر کالای عرضه شده، در زمان برگزاری آن عرضه متقاضی خرید شرکت کرده بودند.

کد خبر 846616 برچسب‌ها بورس کالا زعفران استان خراسان رضوی ایران

دیگر خبرها

  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟