Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کرباسیان معاون سابق حمل و نقل و راهداری در دوران دفاع مقدس در همایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رانندگان اتوبوس یکی از مهم‌ترین عناصر در دوران دفاع مقدس به شمار می رفتند گفت: رانندگان در آن دوران یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور را طی و اقدام به جا به جایی مسافران و زائران رزمندگان و ایثارگران می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش را در حوزه جا به جایی، رانندگان داشتند و از سوی دیگر در بخش راهسازی و مهندسی، با همت مهندسان مسیرهای بسیار زیادی ایجاد شد.

معاون حمل و نقل در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تمامی رانندگان اتوبوس و کامیون ها با جان و دل در آن دوران فعالیت می‌کردند و با وجود آنکه در آن دوران امکانات بسیار کم بود و از لحاظ تامین قطعه و لاستیک مشکلات بسیار زیادی وجود داشت اما رانندگان با تمام توان خود اقدام به جا به جایی مسافران و مردم و کالا می‌کردند.

کرباسیان تصریح کرد: در آن زمان علاوه بر جا به جایی مسافران در حوزه جابه جایی کال هم اقدامات موثری انجام می‌شد و البته با همکاری تمامی دستگاه ها از جمله راه آهن توانستیم نیاز مردم به کالاها را هم تامین کنیم.

معاون سابق حمل و نقل با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل کالا دو کار اساسی صورت گرفته است، افزود: با توجه به نیاز مردم و همت حکومت اسلامی اکثر نیازها در حوزه واردات و جا به جایی کالاها از جمله علوفه دامی و محصولات کشاورزی از تمامی بنادر با همت رانندگان و کامیونداران انجام شد.

او  تصریح کرد: در آن دوران با وجود آنکه دسترسی به اتوبوس و یا کامیون دشوار بود اما توانستیم با مدیریت صحیح و اقدامات به موقع اجازه ندهیم که مردم و یا رزمندگان با مشکل مواجه شوند، بنابراین باید در این دوران قدردان زحمات تمامی جهادگران دوران دفاع مقدس باشیم.

کرباسیان اضافه کرد: در آن دوران با وجود آن که نزدیک شدن به بندر خرمشهر بسیار دشوار بود اما با همت رانندگان و همزمان با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در روزه بیست و ششم آذر ماه، حمل و نقل کالا توسط رانندگان از بنادر امام خمینی(ره) و بندر خرمشهر صورت گرفت.

او اظهار کرد: در آن دوره حوزه حمل و نقل و راهداری یک بخش بود اما به دلیل نزدیکی با مدیران استان‌ها، حمایت ها از حوزه حمل و نقل صورت گرفت.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران سرمایه های کشور هستند و با اقدامات و جانفشانی های که انجام داده‌اند باعث عزت و سربلندی کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید

جریمه در انتظار رانندگانی که عوارض الکترونیک را پرداخت نمی کنند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل کامیون دوران دفاع مقدس آن دوران جا به جایی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود