Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم پیاده‌سازی راهبرد دهم نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی و نهادینه‌سازی تعامل آموزشی بین حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و واحد قم صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم طهرانچی با قدردانی از خدمات و زحمات سیف‌اله فضل‌الهی قمشی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در زمان مدیریت در این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به دلیل فعالیت‌های فضل‌الهی، گام‌های رو به جلو برداشت و توانست در حوزه علوم پزشکی تحولات خوبی رقم بزند.

وی ادامه داد: این دانشگاه سال گذشته در جذب دانشجو، رشد خوبی داشته و اصول و راهبردهای اساسی تربیت در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است. از همکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به‌ویژه دکتر مظفری که در ایام شیوع کرونا و فعالیت‌های جهادی اقدامات شایسته‌ای انجام دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم. علوم پزشکی و علوم انسانی - اسلامی دو بال بسیار جدی در جهت توسعه آموزش عالی هستند که این دو بال باید قوی‌تر از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به حرکت درآید.

نهادینه‌سازی تعامل آموزشی بین حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه یک شبکه بزرگ است و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم یک نقطه خاص در این شبکه عظیم محسوب می شود، لازم بود تغییری در مدیریت این دانشگاه به منظور دستیابی به هدفی ویژه انجام شود. این هدف، پیاده‌سازی راهبرد دهم نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی، یعنی نهادینه‌سازی تعامل آموزش بین حوزه و دانشگاه است.

طهرانچی با بیان اینکه نهادینه‌سازی‏ تعامل ‏آموزشی بین‏ حوزه ‏و ‏دانشگاه دارای هشت اقدام است، گفت: ‏ «طراحی ‏و ‏برنامه‌‏ریزی‏ دوره‌‏های ‏آموزشی‏ و ‏فرصت‏ مطالعاتی ‏مشترک‏ میان ‏حوزه ‏و ‏دانشگاه»، «‏ایجاد‏ و ‏ارتقای ‏سازوکار ‏لازم ‏جهت‏ تعامل‏ فراگیر ‏و فعال ‏حوزه‏ و‏ دانشگاه‏ در ‏ابعاد ‏مختلف‏»، «‏طراحی ‏بانک ‏اطلاعات ‏علمی ‏و ‏آموزشی ‏حوزه ‏و دانشگاه ‏به ‏منظور ‏اطلاع‏‌رسانی ‏متقابل»، «‏شناسایی ‏و ‏معرفی ‏ظرفیت‏‌های‏ علمی‏ و ‏آموزشی‏ حوزه ‏و ‏دانشگاه ‏به ‏یکدیگر»، «‏ایجاد ‏زمینه ‏به‏کارگیری ‏متقابل ‏استاد ‏معین ‏در‏ حوزه‏ و ‏دانشگاه‏»، «‏حمایت ‏و ‏توسعه ‏حوزه‏هاى ‏علوم ‏اسلامى ‏دانشگاهیان‏ و ‏استفاده ‏از ‏ظرفیت ‏آنها ‏در ‏جهت ‏ارتقای ‏سطح ‏آموزش‏عالی‏ کشور»، «‏همکاری ‏و ‏تعامل ‏حوزه ‏و ‏دانشگاه ‏در ‏تدوین،‏ بازنگری‏ و ‏اصلاح ‏متون ‏علوم‏ انسانی‏ و ‏برنامه‌‏های‏ درسی» و «‏حمایت ‏از ‏همکاری‏ علمی‏ مشترک‏ حوزویان‏ و ‏دانشگاهیان‏ در ‏عرصه‏‌های‏ علمی‏ و ‏آموزشی» اقدامات مربوط به این راهبرد است که می‌طلبد با یک نگاه عمیق و ارتباط مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، تصریح کرد: دکتر خیری از مدیران سابق واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در دوره مدیریت واحد نراق بسیار خوب درخشید و در تعالی بخشی علوم انسانی در سازمان مرکزی، اقدامات موثری داشته و در این حوزه مبرز شده است. بنابراین لازم شد از حضور ایشان برای ارتباط قوی‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم استفاده کنیم.

لازم است واحد قم گسترش بیشتری داشته باشد

طهرانچی با اشاره به مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، گفت: لازم است این دانشگاه گسترش بیشتری داشته باشد. از این منظر، حجت الاسلام خسروپناه که مسئولیت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه را برعهده دارد، در تعامل نزدیک با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اتفاق خوبی را رقم خواهد زد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با قدردانی از خدمات فضل‌الهی و مجموعه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برای تشریک مساعی که در برنامه های تحولی این دانشگاه داشتند، اظهار کرد: امیدواریم در دوره مدیریت جدید این دانشگاه، برای ساختن یک دانشگاه آزاد اسلامی «به ما هو اسلامی»، شاهد حرکت‌های جدی باشیم.

حجت‌الاسلام خسروپناه که به نمایندگی از طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم حضور داشت، با اهدای لوح از خدمات و زحمات فضل‌الهی قدردانی کرد و حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین خیری را تقدیم وی کرد.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی تعامل حوزه و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بین حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار حجت الاسلام آموزشی بین فضل الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد درباره حجاب

فرزاد جهان‌بین، رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحد‌های ویژه اعلام کرد: با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش از این نیز بیان شده است موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

«۱- براساس تبصره ۲ ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده‌است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیماً به کمیته انضباطی ارسال گردد.

۲- کسانی که براساس بند‌های ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکمشان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد، صادر شود چراکه عملاً باوجود ۴ مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

۳-ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در خصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مسئولیت این امور بر عهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد درباره حجاب