Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار ماه از کشته شدن جورج فلوید می‌گذرد و موج عدالتخواهی و اعتراض مردم آمریکا به تبعیض نژادی و خشونت پلیس ادامه دارد. گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی است معترضان برای در امان بودن از خشونت پلیس، به کلیسا‌ها پناه می‌برند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: اعتراض‌های در شهر‌های سیاتل، پورتلند و لوئیزویل به رای دادگاه ایالت کنتاکی و رفتارنژادپرستانه نیرو‌های پلیس علیه سیاهپوستان همچنان ادامه دارد و در شنبه شب (شب گذشته) نیرو‌های امنیتی مبادرت به بازداشت ده‌ها معترض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شبکه خبری آمریکایی ادامه داد: تصاویری که در ساعت‌های گذشته از سیاتل به دست رسید حاکی از آن است که نیرو‌های پلیس شب گذشته (شنبه) تعدادی از معترضان را بازداشت کرده است.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: شهر پورتلند که به دنبال قتل جرج فلوید به کانون اعتراض‌های ضد نژادپرستی بدل گشته و ماه‌ها است در ناآرامی به سر می‌برد نیرو‌های پلیس ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

خبرنگار سی ان ان از شهر لوئیزویل نیز گزارش داد: در چهارمین شب اعتراض به رای دادگاه کنتاکی که سه پلیسی که در به قتل رساندن «برونا تیلور» دختر سیاه پوست ۲۶ ساله متهم بودند را تبرئه کرد؛ به سر می‌برد.

سی ان ان از لوئیزویل گزارش داد: مقامات این شهر که از قبل خود را برای اعتراض‌ها با اعلام حکم دادگاه کنتاکی آماده کرده بودند، هرشب از ساعت ۲۱ اقدام به گسیل داشتن نیرو‌های گارد ملی و پلیس برای برخورد با معترضان به این حکم می‌کند.

خبرنگار این شبکه خبری گزارش داد: معترضان به کلیسایی که در پشت سر من قرار دارد تجمع می‌کنند تا با پناه بردن به آن از حمله و بازداشت شدن به دست نیرو‌های پلیس در امان بمانند، مقامات کلیسا نیز اجازه ورود و ماندن کسانی که به صحن کلیسا پناه آورده اند، می‌دهند.

رای نژاد پرستانه دادگاه کنتاکی

این شبکه خبری افزودمعترضان در شهر لوئیزویل خواهان آن هستند تا دادگاه کنتاکی باید سه افسر سفید پوست در قتل برونا تایلر را بعنوان متهمان ردیف اول معرفی می‌کرد.

دادگاه ایالتی کنتاکی دوم مهرماه و پس از گذشت یکصد روز، افسران پلیس قاتل، «برونا تیلور» دختر سیاه پوست ۲۶ ساله در شهر لوئیزویل را تبرئه کرد.

«برونا تیلور» ۲۶ ساله سیاهپوست آمریکایی که دانشجوی پزشکی در دانشگاه کنتاکی بود، در ۱۳ ماه مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) با یورش نیرو‌های پلیس به آپارتمان مسکونی وی که حکم تفتیش مواد مخدررا داشتند، درحالی که خود را تسلیم کرده بود، با شلیک بیش از ۲۰ گلوله که هشت گلوله به وی اصابت کرد، جان باخت، در دادرسی و بررسی‌های بعدی مشخص شد که بسته مواد مخدری در آپارتمان وی وجود نداشته است.

در پی این قتل و اعتراض‌های گسترده در آمریکا، کشته شدن جرج فلوید دیگر شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در مینه سوتا در پنجم خردادماه، موج اعتراض به رفتار نژاد پرستی نیرو‌های پلیس علیه رنگین پوستان شدت گرفت و تا به امروز که تنها ۳۶ روز دیگر به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی است، به یکی از بحران‌های سیاسی داخلی برای دولت ترامپ بدل گشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معترضان آمریکایی قتل جورج فلوید تبعیض نژادی اعتراضات پورتلند نیرو های پلیس اعتراض ها شبکه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) را در زمان برگزاری انتخابات در فوریه، به دلایل امنیت ملی، مسدود کرده است.   به گزارش ایسنا، کاربران در پاکستان، از اواسط فوریه، مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.   وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.   وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.   این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.   در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.   بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل صنعت نفت و پرسپولیس| شادی عجیب ویسی بعد از گل دقیقه آخر و اعتراض پرسپولیسی‌ها تا فرار تماشاگران از باران+تصاویر
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز