Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح قامت شامل ارزیابی قامت، ارائه توصیه‌های لازم درباره حالت بدن و ارائه تمرینات ورزشی مخصوص به منظور بهبود آن است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کلینیک شمیم، متخصص فیزیوتراپی در جلسه اول به ارزیابی مشکلات قامت شما می‌پردازد و در صورتی که به این نتیجه برسد که این اختلالات باعث به وجود آمدن یا افزایش مشکلات شما درد شده‌ اند اصلاح قامت را در برنامه درمان شما می‌گنجاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم، دکتر حیدر سعادتی در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته کمر درد و ستون فقرات با کمک جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی انواع مشکلات اسکلتی عضلانی را درمان می کنند.

برخی از روش های فیزیوتراپی که در این کلینیک توسط دکتر سعادتی برای درمان بیماران استفاده می شوند عبارت اند از:

. لیزر درمانی

. شاک ویو تراپی

. تحریک الکتریکی عصب

. رادیوفرکوئنسی

. الکتروتراپی

. اولتراسوندتراپی

. درمان دستی

. نوروبیوفیدبک

 اصلاح قامت شامل ارزیابی قامت، ارائه توصیه‌های لازم درباره حالت بدن و ارائه تمرینات ورزشی مخصوص به منظور بهبود آن است. متخصص فیزیوتراپی در جلسه اول به ارزیابی مشکلات قامت شما می‌پردازد و در صورتی که به این نتیجه برسد که این اختلالات باعث به وجود آمدن یا افزایش مشکلات شما درد شده‌ اند اصلاح قامت را در برنامه درمان شما می‌گنجاند.

 علائم و نشانه‌های اختلالات مرتبط با حالت بدن

 هنگامی ‌که بدن در یک حالت ایستا قرار می‌گیرد به عنوان مثال زمانی‌ که شما می‌نشینید حدود ۵۰ درصد از عضلات بدن منقبض خواهند شد و در مقایسه با زمانی که شما راه می‌روید فشار بیشتری را به بدن وارد می‌کنند.

این امر باعث عدم تعادل عضلات، افزایش فشار و تحلیل رفتگی دیسک بین مهره‌های ستون فقرات ویژه قسمت گردن و پایین کمر می‌شود، کاهش گردش خون و کاهش توانایی حرکتی ستون فقرات می‌شود. علائمی که ممکن است با آن مواجه شوید به شرح زیر می‌باشد:

. احساس درد در ناحیه شانه یا گردن

. سردرد تنشی

. درد عصبی و احساس سنگینی و بی حسی در بازوها

. درد مداوم گردن و قسمت پایین کمر

. آسیب دیدگی ناشی از کشیدگی مداوم مچ پا

. احساس خستگی عمومی‌

مراحل فیزیوتراپی اصلاح قامت

 نامناسب بودن حالت بدن می‌تواند باعث ایجاد عدم تعادل در عضلات و بروز درد شود به همین دلیل نمی‌توان بدون کمک روشهای درمانی به بهبود آن کمک کرد.

نامناسب بودن حالت بدن باعث بروز درد می‌شود و درد ایجاد شده بدون کمک فیزیوتراپی بهبود پیدا نمی‌کند و نمی‌توان به اصلاح قامت پرداخت. متخصص فیزیوتراپی در ارزیابی جامع و دقیق قامت شما می‌پردازد تا با توجه به نیازهایی که دارید برنامه درمانی مناسبی را طراحی کند.

 ارزیابی قامت

 متخصص فیزیوتراپی مناسب برای گرفتگی عضلات یا عضلات ضعیفی که باعث به وجود آمدن درد، سفتی مفصل و بد شکلی بدن شده اند می‌پردازد تا بتواند اقدامات لازم به منظور اصلاح قامت را انجام دهد.
 توصیه‌هایی برای اصلاح قامت

 این امر شامل توصیه‌هایی درباره اصلاح حالت بدن در هنگام ایستادن و نشستن، راه رفتن و روشهای دیگر برای بهبود اصلاح قامت است.

متخصص فیزیوتراپی که این کار را با توجه به شرایط خاص شما ارائه می‌دهد و بدین منظور مواردی از قبیل نوع شغلی که شما دارید، عادات مرتبط با رانندگی و سایر فعالیت‌ها را بررسی می‌کند. شما می‌توانید با رعایت کردن این موارد به اصلاح قامت خود کمک کنید.

 ورزش کردن برای اصلاح قامت

برخی تمرینات ورزشی به تقویت عضلات ضعیف بدن یا کشش عضلاتی که سفت شده اند کمک می‌کند تا شما بتوانید به اصلاح قامت خود بپردازید و از درد ناشی از اختلالات وضعیت بدن خلاص شوید. تمرینات ورزشی همچنین به رفع سفتی مفاصل کمک می‌کند پایداری مفاصلی که بیش از حد فعالیت دارند را افزایش می‌دهد.

 چه افرادی می‌توانند از برنامه اصلاح قامت بهره مند شود؟

 هر فردی که دچار اختلالات وضعیتی، عدم تعادل عضلانی و درد است می‌تواند از مزایای حاصل از ارزیابی حالت بدن و اصلاح قامت بهره‌ مند شود. اصلاح قامت به افزایش توانایی عملکردی بدن و کاهش درد کمک خواهد کرد. مشکلات مرتبط با قامت شامل انواع مختلفی هستند که به شرح زیر می‌باشد:

. کیفولوردوزیس به افزایش انحنای طبیعی قسمت پایین کمر و قسمت فوقانی آن گفته می‌شود که باعث ضعیف شدن عضلات گردن، شکم، باسن و عضلات همسترینگ خواهد شد. در این شرایط ممکن است عضلات کمر و ران شما سفت شوند و کشش نیاز داشته باشند.

. صافی کمر به وضعیتی گفته می‌شود که انحنای طبیعی کمر از بین می‌رود و باعث می‌شود ستون فقرات صاف شود. در این شرایط شما دچار ضعف عضلات کمر و ران و سفتی عضلات همسترینگ خواهید شد.

. قوز کمر به وضعیتی گفته می‌شود که لگن به سمت جلو می‌چرخد و باعث ضعیف شدن عضلات ران، کمر، شکم و گردن خواهد شد و شما ممکن است دچار سفتی عضلات همسترینگ نیز شوید.

. قوز کردن شانه‌ها به وضعیتی گفته می‌شود که شانه‌های شما گرد می‌شوند و شما دچار کشیدگی عضله قسمت فوقانی کمر و ضعیف شدن و سفتی عضلات قفسه سینه می‌شوید.

. لوردوزیس به انحنای شدید ستون فقرات به سمت داخل گفته می‌شود که با توجه به محل بروز این اختلال شما دچار سفتی و گرفتگی برخی از عضلات خواهید شد.

. کیفوز به انحنای غیرارادی ستون فقرات به سمت بیرون گفته می‌شود که باعث بروز عدم تعادل در عضلات مجاور خواهد شد.

. اختلاف طول پاها به وضعیتی گفته می‌شود که بین طول هر دو پا تفاوت قابل توجهی وجود دارد برای بیمار طول برابری ندارد. به نظر می‌رسد که این امر به علت کوتاه شدن بافت نرم اطراف لگن، پا و مچ پا به وجود می‌آید و بیمار را دچار مشکل می‌کند.

. اسکولیوز به انحراف ستون فقرات به دو طرف بدن گفته می‌شود که می‌توان با تقویت عضلات کمر و محافظت از ستون فقرات به درمان مشکل پرداخت.

. اختلالات مرتبط با چانه می‌تواند به علت عدم تعادل عضله و سفتی عضلات اطراف این ناحیه باعث بروز درد گردن و سردرد شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيزيوتراپي گرفتگی عضلات متخصص فیزیوتراپی تمرینات ورزشی ستون فقرات اصلاح قامت سفتی عضلات عدم تعادل حالت بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳

معاون روابط عمومی اورژانس کشور از انجام ۱۱۵ هزار و ۵۷۳ جراحی در فروردین خبرداد و گفت: آمار جراحی‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است ‌.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا ششم فروردین اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها برابر با دو میلیون و ۶۶۷ هزار و ۸۱۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش شش درصدی این آمار هستیم.

وی افزود: در طول این مدت، ۴۷۱ هزار و ۲۱۱۷ نفر بستری شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: تعداد اعمال جراحی انجام شده در بازه زمانی مذکور برابر با ۱۱۵ هزار و ۷۵۳ مورد بوده و بیانگر افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

یکتاپرست ادامه داد: مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در این بازه زمانی برابر با ۱۸۲ هزار و ۵۵۹ مورد بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی مواد غذایی‌های معدوم شده و افزایش ۳۸ درصدی مراکز پلمب شده گفت: در طول این مدت حدود ۹۷ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده که بیانگر کاهش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کد خبر 739313

دیگر خبرها

  • آرنولد زیر تیغ جراحی رفت! + عکس | عمل خطرناک آرنولد برای تعویض دوباره دریچه قلبش!
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان نی ریز
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود