Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:15:03 GMT

حقوقی که به بیت‌المال بازگردانده شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۰۷۵

حقوقی که به بیت‌المال بازگردانده شد

عباس پارسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امروز باید سبک زندگی مان را به سبک زندگی شهدا نزدیک کنیم، رمز موفقیت رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل را در ایمان به خدا و تعاون، مهرورزی و ایثار به معنای واقعی عنوان کرد.

ویژگی شهدا در تمدن سازی

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: این شاخصه ها برای ما تمدن سازی را به همراه داشته و ما را از بحرانی ترین بحران ها نجات داده و عزت مند کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر متفاوت و خاص بودن سبک زندگی شهدا، با مثالی از فرمانده شهیدش، اظهار کرد: من خودم فرمانده ام را دیدم که وقتی فیش حقوقی اش آمد، گفت «من تنها ۳۵۰۰ تومان از این حقوق را لازم دارم، بقیه را به بیت المال برگردانید». این فرمانده، شهید ابوالفضل رفیعی بود، فرمانده تیپ و قائم مقام لشکر نصر که در عملیات خیبر به شهادت رسید.

پارسایی که این روزها در حاشیه شهر مشهد کارهای فرهنگی می کند، اظهار کرد: این نگاه، یک نوع سبک زندگی و جهان بینی است که باید در زندگی امروز ما جاری باشد.

عبور از بحران‌ها با شبیه کردن زندگی‌مان به امثال سردار سلیمانی ها

وی بیان کرد: زمانی که ما نحوه سبک زندگی مان را ایثارگرانه کرده و امثال افرادی همچون سردار شهید سلیمانی کارهایمان را انجام دهیم، از بحرانی ترین بحران ها هم می‌توانیم عبور کنیم زیرا خود خدا گفته که «ان مع العسر یسرا».

این رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی افزود: معنای آیه این نیست که پایان هر سختی، آسایشی است بلکه بیانگر آن است که در حالی که شرایط سخت است، خدا در باطنش آسانی را ایجاد می کند و این نتیجه کار برای خدا کردن است زیرا اگر کاری برای خدا باشد، با بهجت و سرور همراه با عزت می توان از آن عبور کرد.

دوری از سبک زندگی مقاومت و ایثارگرانه؛ علت مشکلات امروز جامعه

وی، بخشی از مشکلات امروز جامعه را دوری از سبک زندگی مقاومت و ایثار عنوان کرد و گفت: باید بیشتر از قبل به وعده خدا ایمان و باور پیدا کنیم زیرا آن وقت است که می شود «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم؛ شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند».

کد خبر 5028275

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی چهل سالگی دفاع مقدس ابوالفضل رفیعی دفاع مقدس جنگ تحمیلی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین فرهادزاده با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی در شهرستان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد، گفت: برای این اراضی تعداد ۲ مورد تعرض گزارش شده بود که با اقدامات به عمل آمده اراضی مورد نظر رفع تصرف شدند و با معترضین برخورد شد.   وی با اشاره به تکالیف قانونی این اداره به منظور صیانت از بیت المال، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما صیانت از بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی است و ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.   فرهادزاده ادامه داد: برای تحقق این هدف همکاری و همیاری دستگاه قضایی استان و نیرو‌های انتظامی همواره گره‌گشا بوده است.   رئیس اداره راه و شهرسازی اندیمشک از همکاری مقام قضایی و همرامی مقام‌های انتظامی شهرستان در مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر و اضافه کرد: تلاش‌های یگان حفاظت اراضی این اداره در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو بوده و از دقت همکاران قدردانی می‌کنم.   وی از شهروندان خواست تا مشاهده‌های خود از موارد زمین‌خواری را به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • دیدار جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح با فرمانده کل قوا