Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه، دویست و سی و نهمین جلسه خود را با سخنان «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران آغاز کردند؛ وی در سخنانی با دفاع از عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه تهران یکی از مراکز اصلی تامین نیروهای خط‌شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم تهران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه‌های نخست ایثار و شهادت در سطح کشور است و در میان رزمندگان تهرانی حدود ۷۰ هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی دارند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی ادامه داد: در طول ۳۰ سال سپری شده از پایان دفاع مقدس، این جانبازان و خانواده‌هایشان از مشکلات ناشی از جنگ، رنج کشیده‌اند و باید در این مناسبت از آنان یاد شود.
به گفته وی طرح‌های اصلی موشکی و مهمات‌سازی کشور طی دوران دفاع مقدس در کارخانجات و صنایع دفاعی تهران اجرا شد و سپاه تهران یکی از مراکز اصلی تامین نیروهای خط‌شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بوده که از درون آن شهید همت‌ها،  شهید هادی‌ها و شهید رستگارها به انقلاب تقدیم شده است.

اعضای شورای شهر تهران در ادامه ارائه دو نطق حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر را در دستور کار قرار دادند؛ حسن خلیل آبادی در نطق خود، صنعت گردشگری را «زودرنج» توصیف کرد و گفت: بخش گردشگری به یاری تمامی ارکان نظام نیاز دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه ایران با دارا بودن رتبه پنجم جهان در جاذبه‌های طبیعی و همچنین تنوع اقلیم، اقوام و گویش‌ها و با توجه به ظرفیت‌های فراوان تاریخی، پزشکی، فرهنگی و مذهبی برای جذب گردشگر هنوز تا نقطه مطلوب در رشد این صنعت فاصله دارد و در سال‌های گذشته حداکثر ۰.۲ درصد از درآمد گردشگری جهان سهم اقتصاد ایران بوده است!
رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا افزود: انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری تهران و همه ارکان نظام با کمک و همراهی دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط با توسعه گردشگری، به یاری این صنعت که به تازگی درحال روی پای خود ایستادن بود بیایند و این حوزه حساس و زودرنج را یاری کنند زیرا در صورت شکست در حوزه گردشگری بازآفرینی آن دشوار خواهد بود.

«زهرا صدر اعظم نوری» رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در نطق خود، با تاکید بر لزوم تشکیل واحدی مجزا و تخصصی برای سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهرداری تهران گفت: برای چندمین بار از شهردار می‌خواهم که احکام مربوط به حوزه ایمنی و افزایش تاب آوری شهری به ویژه ماده ۸۹ که بر بازنگری در ساختار HSE  تاکید دارد را در اولویت توجه قرار دهد.
به گفته نوری، دو مبحث ایمنی و آتش نشانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و همچنین کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم بوده است، که در راستای رسیدن به اهداف آنها اقدامات اثرگذاری از تلاش برای کاهش حوادث آتش سوزی در ساختمانها و فضاهای عمومی شهری و پیشگیری از وقوع انواع حوادث محتمل برای شهروندان در تردد و استفاده از اماکن عمومی تا دغدغه سلامت روح و جسم آتشنشانان عزیز و توجه به نیازهای آنان با لحاظ انجام ماموریتهای مخاطرهآمیز در سطح شهر، توسعه ایستگاههای آتشنشانی و بهبود محسوس تجهیزات تخصصی در این حوزه به منظور کاهش زمان رسیدن به حریق و حادثه و متناسب سازی تعداد ایستگاه ها با جمعیت رو به رشد شهر جهت ارایه خدمات صورت پذیررفته است.


تذکرات اعضا
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز شورای شهر، به ارائه تذکر پرداختند؛ «مجید فراهانی»، «سیدمحمود میرلوحی»، «حجت نظری» و «احمد مسجدجامعی» چهار عضوی بودند که در این جلسه تذکرات را مطرح کردند.

«مجیدفراهانی»  عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به اجرای بودجه سال ۱۳۹۹ و تخصیص نقدینگی به طرح‌های توسعه محلی تاکید کرد و افزود: متاسفانه عدم تحقق کامل منابع بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به علت اثرات ناشی از شیوع کرونا، تشدید تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، زمینه کند شدن روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر تهران فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه در این شرایط که شورایاران و شهروندان معزز تهرانی، انتظار به حق اجرای هر چه سریع تر پروژه‌های توسعه محلی را دارند، افزود: باید نقدینگی و منابع غیر نقد برای پشتیبانی از اجراء این پروژه ها به تفکیک ردیف و محل مصرف مشخص به مناطق و سازمانهای متولی تخصیص پیدا کند تا چرخ پروژه‌ها به حرکت درآید و مدیران اجرایی امکان جابجایی و هزینه نقدینگی اختصاص یافته را در محلی دیگری پیدا نکنند.   
فراهانی عنوان کرد: انتظار دارم با استفاده از ظرفیت های موجود در بودجه سال ۱۳۹۹ به ویژه اعتبارات مربوط در بخش  پروژه‌های توسعه محلی و تخصیص نقدینگی به این ردیف ها در اسرع وقت زمینه تلاش برای تهران در سطح محلات فراهم شود.

«سیدمحمد میرلوحی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارایه تذکر به شهردار گفت: اقدامات لازم برای بازپس‌گیری حقوق شهرداری در پرونده املاک نجومی انجام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه سه سال از پرونده املاک نجومی و واگذاری تعداد قابل توجهی از املاک به افراد و مدیران شهرداری و برخی افرادی که هیچ ارتباطی به شهرداری تهران نداشتند، می‌گذرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اقدامات لازم برای بازپس‌گیری حقوق شهرداری صورت نگرفته است.
میرلوحی با بیان اینکه در این پرونده مجوز تخفیف خرید املاک تا ۵۰ درصد به افراد خارج از شهرداری ارائه شده است، اضافه کرد: مطالعه فهرست ارائه شده از سوی سازمان املاک شهرداری تهران مشخص می‌کند که ۲۲۰ نفر از افراد تحت عناوین مختلف از این تخفیفات که مبلغ برخی از آنها به چند میلیارد می‌رسد، برخوردار شده‌اند.


«احمد مسجد جامعی»  عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز آتش‌نشان گفت: ایستگاه حسن‌آباد در محدوده موزه‌ها و فضای تاریخی تهران قدیم قرار دارد و می‌توانیم در راستای ارتقای جایگاه آتش‌نشانی، این اقدام مهم را انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی هم با این پیشنهاد موافق است، بیان کرد: حتی آثار عملیات‌های بزرگ همچون حریق پلاسکو نیز موجود است و می‌تواند در این موزه به نمایش عموم گذاشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ورزشکاران تهرانی از جمله «رسول خادم» عضو پیشین شورای شهر تهران و «پرویز پرستویی» بازیگر سینما برای کمک‌های خیر عمومی قدردانی کرد.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این پیشنهاد مسجدجامعی اعلام کرد که قرار است یک طبقه از ساختمان پلاسکو جدید به موزه و مرکز اسناد آتش‌نشانی اختصاص یابد.

«حجت نظری»  عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نباید گروهی از مردم را به عاملی برای افزایش کرونا متهم کنیم، گفت: صداوسیما و برخی رسانه‌ها در ایجاد دو قطبی شدن جامعه، حاصل از متهم کردن گروهی از مردم در افزایش کرونا دخیل هستند.
وی افزود: آنچه در عمل در حال مشاهده آن هستیم، کاهش میزان استفاده از ماسک در اماکن و فضاهای عمومی و تجمع در بسیاری از فضاهای عمومی است.
نظری گفت: خواسته من از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها توجه دادن بیشتر مردم به مساله کرونا و در عین حال پرهیز از ایجاد دو قطبی در متهم کردن گروهی از مردم نسبت به افزایش آمار کروناست.
این عضو شورای تهران همچنین گفت: اینکه ما بخواهیم صرفا انگشت اتهام شیوع کرونا را به سمت یک گروه از مردم گرفته و بدون توجه به مسئولیت نهادهای ذی‌ربط، مدام در رسانه‌های رسمی به خصوص صداوسیما به آن بپردازیم، نتیجه‌ای جز تشدید دو قطبی در جامعه ندارد.  

مصوبات شورای تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با ۱۴ رای، کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان شهر تهران» را تصویب کردند.
«ناهید خداکرمی» رئیس کمیته سلامت شورای شهر به عنوان طراح این طرح و در دفاع از آن اظهار داشت: طی ۴۰ سال اخیر در شهر تهران برای کودکان و نوجوانان پروژه چشمگیری اجرا نشده است و کودکان از کمترین فضای اختصاصی در مکان های عمومی شهر برخوردارند.
وی گفت: تاسیس موزه کودکان تهران با لحاظ کردن استاندارد های روز دنیا می تواند تهران را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کند و کودکان تهرانی در محیطی منطبق با تخیلات و قابلیت های ذهنی خود برای زندگی آینده آماده شوند.
خداکرمی با انتشار فیلمی از موزه های کودکان در کشورهای پیشرفته اظهار داشت: موزه کودکان می تواند شامل واحدهای محیط زیست، سلامت، ترسیم تخیلات، بازی های تقویت کننده اعتماد به نفس، نگهداری اشیا، آشنایی با حشرات، تعاملات اجتماعی، تکنولوژی و ارتباطات باشد.
وی ادامه داد: در این موزه ها درگیر کردن کودکان و خانواده ها به کشف تجربیات جدید برای برخورداری از دنیایی بهتر با ارتقای مهارت های اساسی زندگی و جذاب شدن یادگیری و آموزش مداوم در یک محیط غیر رسمی و اما جدی مهم ترین اصل است.
وی با اشاره به مخالفت برخی اعضای شورای شهر با این طرح یادآور شد: برخی اعضا می گویند که در کانون پرورش فکری کودکان محیطی برای تاریخ ادبیات کودکان اختصاص داده شده  اما باید توضیح بدهم آن جا فقط مختص تاریخ ادبیات است و ما درباره یک مکان جامع صحبت می کنیم.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۳ رای «حسن خلیل آبادی» را به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در ستاد حمایت از بنیاد خانواده انتخاب کردند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز ادامه بررسی سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند و ماده ۴ سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران را بدون ارائه پیشنهاد با ۱۶ رای موافق به تصویب رساندند؛ ماده ۵ این سند نیز با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید،  ماده ۶ سند نیز با اعمال اصلاحات انجام شده با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید؛ همچنین ماده ۷ سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز بدون ارائه پیشنهاد از سوی اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه به دستور جلسه پرداختند و  «سیدحسن رسولی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسب درآمد شهرداری طی پنج ماهه امسال، نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از ۸۵ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافت.
وی افزود: طی این دوره پنج ماهه مبلغ هفت هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد درآمد کسب کرده است و کسری عملکرد به میزان پنج هزار  و ۷۷ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود.  
به گفته وی از کل درآمد پنج ماهه هفت هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان، معادل ۲۹ درصد آن درآمد پایدار و ۷۱ درصد آن درآمد ناپایدار است.      
عضو شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه‌ای نیز اظهار داشت: در این دوره شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۱۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان هزینه کند که طی دوره مذکور مبلغ هشت هزار  و ۴۱۳ میلیارد تومان یعنی ۷۵ درصد هزینه در دفاتر ثبت شده است.  
وی ادامه داد: از این مبلغ ۹۷ درصد آن به‌صورت پرداخت‌های نقدی بوده و سه درصد آن غیرنقدی است.


«محمدسالاری» رئیس معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد شهرداری تهران در تحقق بودجه و برنامه سال ۹۹ انتقاد کرد و گفت: شهردار تهران باید بداند که موضوع تحقق برنامه اولویت محور، مطالبه جدی کلیت شورا است و چنانچه به برنامه ریزی برای تحقق بودجه و عملیاتی شدن پروژه ها اقدام نکند، شورا با ایشان عهد اخوت نبسته و تغییر شهردار نیز محتمل است.
وی عنوان کرد: هفته گذشته به همراه آقای حق شناس جلسه ای را با مدیران سازمان املاک شهرداری تهران داشتیم که در این جلسه با استناد به گزارشات خزانه داری مبنی بر اینکه تنها سه دهم درصد از منابع غیرنقد شهرداری محقق شده است، آن ها را مورد انتقاد قرار دادیم اما آن ها در گزارش خود ارقام قابل توجهی از منابع غیرنقد را اعلام کردند که محقق شده است.
به گفته وی، بر اساس گزارش سازمان املاک، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقد محقق شده اما در سازوکارهای موجود قابلیت نمایش و لحاظ شدن در گزارش خزانه داری را نداشته است.
 

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور اعضای شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران دوران دفاع مقدس شهرداری تهران میلیارد تومان شهر تهران موزه کودکان محیط زیست آتش نشانی عضو شورای تهران نیز پروژه ها درصد آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ به مانند سال قبل با تاخیر به تصویب رسید؛ تعرفه‌هایی که در روند تصویبشان به مانند ۱۴۰۲، مصوبه شورای عالی بیمه کنار گذاشته شد!

به گزارش «تابناک»، از جمله مصوبات امروز هیات وزیران، تعرفه خدمات پزشکی و درمانی برای سال ۱۴۰۳ بود؛ اتفاقی که وفق قانون می‌بایست پیش از شروع هر سال رقم بخورد، اما امسال هم به مانند سال گذشته این گونه نشد و با تاخیر به تصویب رسید و با توجه به آنکه زمانی تا ابلاغ و اجرای آن زمان می‌برد، احتمالا اواخر فروردین ماه اجرایی خواهد شد.

درباره مصوبه نخستین جلسه هیات دولت در سال تازه سخن می‌گوییم که نشان از واقف بودن دولت مردان به اهمیت ماجرا دارد. وضعیتی که به تاکید سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نتیجه تعلل در ابلاغ مصوبه شورای عالی بیمه به هیات دولت رقم خورده است، هرچند سکاندار شورای عالی بیمه هم به نوعی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در نتیجه، به نوعی دولت در این تاخیر نقش دارد.

نکته قابل تامل‌تر آنجاست که شورای عالی بیمه پس از کش و قوس‌های بسیار افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها را مصوب کرده بود که این افزایش به نوعی توسط هیات دولت رد شد و در نهایت، افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی به تصویب ایشان رسید. افزایشی که به تاکید معاون درمان، «با مصوبه ۴۶ درصدی شورای عالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی را در تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه خواهد کرد.»

وضعیتی که به نوعی تکرار سال گذشته است؛ هم از این رو که تعرفه‌ها با تاخیر (خیلی بیشتر از امسال) به تصویب رسید و ابلاغ شد و هم میزان آن کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه بود. اقدامی که به تاکید فعالان صنفی، تخلف است چراکه شورای عالی بیمه مرجع تصمیم گیری در این خصوص است و دولت تنها می‌تواند مصوبه این شورا را رد یا تایید نماید نه اینکه در آن دخل و تصرف کرده و کاهشش دهد.

البته کریمی تاکید دارد که دولت با توجه به محدودیت‌های مالی که دارد، مساعدت حداکثری در تصویب عدد ۳۵ درصد را از خود نشان داده و شایسته تشکر است، هرچند که یادآوری کرده که این میزان افزایش، مراکز درمانی در تامین هزینه‌های خود به مشکل خواهند خورد و کادر درمان و پزشکان هم مشمول این جاماندگی خواهند بود.

وی با تاکید بر این نکته که «تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست»، می‌گوید: تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه‌ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویربرداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است که هریک دارای وزن‌های هزینه‌ای مختلف و دارای فرمول‌های پیچیده محاسباتی هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که دستمزد کادر درمان حدود یک سوم وزن تعرفه‌های پزشکی را شامل می‌شود، می‌افزاید: مقایسه افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی با میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان محترم مقایسه‌ای نادرست است. به عنوان مثال، جزء حرفه‌ای در بخش خصوصی از سال ۱۳۹۰ که ۳۶ هزار تومان بوده، تا سال ۱۴۰۲ به ۶۹.۷ هزار تومان رسیده و طی ۱۲ سال حتی رشد دوبرابری را هم تجربه نکرده در حالی که افزایش حداقل حقوق سایر گروه‌ها در این باره زمانی بیش از ۱۰ برابر بوده است.

عقب ماندگی شدیدی که در تعرفه‌های پزشکی و درمانی وجود دارد و می‌بایست رفع شود، به ویژه آنکه یکی از عوامل مهاجرت کادر درمان، ریشه در این مساله دارد. مساله‌ای که مسئولان وزارت بهداشت هم بر آن تاکید داشتند و از این رو، انتظار می‌رفت که افزایش ۴۶ درصدی مصوب شورای عالی بیمه در هیات وزیران به تصویب برسد، اما این گونه نشد تا به نظر برسد اظهارات مسئولان درباره ضرورت جبران عقب ماندگی‌های این تعرفه، شعاری بیش نبوده است.

البته هنوز تعرفه‌های مصوب در هیات وزیران ابلاغ نشده و در دسترس نیست و لذا نمی‌توان گفت کدام بخش‌های تعرفه چه میزان رشد داشته است، اما آن گونه که رضا لاری‌پور، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داده، ظاهرا بالاترین میزان افزایش در تعرفه‌ها در بخش‌های مربوط به پزشکان از جمله حق ویزیت در نظر گرفته شده و این افزایش چشمگیر هم بوده است تا جایی لاری پور گفته: «عددی نزدیک به ۵۰ درصد خواهد بود.»

به گفته وی، «همچنین نرخ جز فنی و جز حرفه‌ای از گلوبال سرجمع افزایش تعرفه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌شود تا به این ترتیب مراکز درمانی در سال ۱۴۰۳ با این نرخ تعرفه‌ای ادامه حیات حداقلی داشته باشند، اما همچنان این عدد تکافوی مراکز درمانی و جامعه پزشکی را نمی‌دهد» و لذا «لازم است نرخ "تعدیل" که در مراکز استانی و مراکز کمتر برخوردار ممکن است توسط استانداران اعمال شود، حتما برداشته شود و حتی در برخی مناطق کمتر برخوردار نرخ بالاتری از نرخ تعرفه مصوب به منظور ماندگاری جامعه پزشکی در نظر گرفته شود.»

بدین ترتیب با توجه به افزایش ۵۰ درصدی ویزیت و ۴۰ درصدی جز حرفه‌ای و دیگر تعرفه‌های مربوط به پزشکان و با در نظر گرفتن این نکته که میانگین افزایش تعرفه‌ها ۳۵ درصد شده است، می‌توان نتیجه گرفت که تعرفه‌های دیگر بخش‌های درمانی افزایشی به مراتب کمتر از ۳۵ درصد داشته و در نتیجه وضعیت نه چندان خوش مراکز درمانی در بهترین حالت بدون تغییر باقی خواهند ماند و در سال پیش رو هم امیدی به بهبود آن نمی‌توان داشت.

 

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • ددمنشی رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت پایان‌پذیر نخواهد بود/ لزوم تصویب قطعنامه‌های بازدارنده
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • روایتی تازه از تصویب میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • استقبال بین المللی از قطعنامه شورای امنیت و انتقاد دوباره صهیونیست‌ها
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!