Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهمن بنایی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتلای بیش از ۱۰ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری به بیماری کرونا خبر داد.

او گفت: بهداشت محیط علمی است که با کنترل عوامل زیان‌آور محیط اعم از عوامل فیزیکی، شیمایی، بیولوژیکی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حافظ سلامت افراد جامعه است.

او با اشاره به اینکه امروزه در بهداشت محیط علاوه بر کنترل عوامل محیطی، عوامل اجتماعی نیز مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: از جمله این عوامل می‌توان به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در جوامع اشاره کرد.

بنایی عنوان کرد: بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط به طور کلی، نظارت بر بهداشت آب، بهداشت مواد غذایی، بهسازی اساسی محیط شامل نظارت بر دفع بهداشتی زباله، فاضلاب، فضولات دامی، نظارت بر بهداشت مواد غذایی، نظارت بر مراکز توزیع مواد غذایی و... را برعهده دارند.

بنایی با بیان اینکه در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ تاکنون اقدامات زیادی بر اساس راهنما‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تحت عنوان الزامات بهداشت محیط انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: نکنه مهم در بحث پروتکل‌های بهداشتی، همان مبحث مثلث شفا است که باید در نظر گرفته شود و شامل شستشوی دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک در زمان حضور در اجتماع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: تاکنون در بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سه دوره طی شده است، ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی در اسفندماه سال ۱۳۹۸ که با هدف آموزش افراد برای رعایت فاصله‌گذاری صورت گرفت، دوم فاصله‌گذاری هوشمند بود که با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، افراد اجازه حضور در اجتماع را یافتند و موضوع بعدی هم فاصله‌گذاری پویا بود که با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و برمبنای اعمال محدودیت‌ها، اقدامات لازم اجرا شد.

او با تاکید بر اینکه مجازات عدم رعایت بهداشت محیط برابر با فقر و بیماری است، یادآور شد: می‌بینیم که با گذشت سال‌ها، هدف سازمان بهداشت جهانی بر فرهنگ‌سازی برای رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم در نظر گرفتن اصول PHC با تاکید بر اصول بهداشت محیط قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

واکسن آنفولانزا از بیماری کرونا پیشگیری نمی‌کند

بنایی اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط از طریق فدراسیون بین‌المللی بهداشت محیط تحت عنوان " بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه‌گیری بیماری‌ها" اعلام شده است که بر استفاده و بکارگیری متخصصین بهداشت محیط در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ تاکید دارد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در همه‌گیری بیماری کرونا تعدادی از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری طی مأموریت‌های محوله کاری به این بیماری مبتلا شدند، گفت: تعداد بازرسان مبتلا در این استان بیش از ۱۰ نفر هستند که تاکنون دوره قرنطینه خانگی را گذرانده‌اند و از سلامتی کامل برخوردار هستند.

او افزود: دلیل ابتلاء این افراد به بیماری کرونا، حضور فعال آن‌ها در بیمارستان‌ها، نظارت بر فرایند کفن و دفن اموات درگذشته از بیماری کرونا، حضور در منازل افراد کرونا مثبت به جهت ضدعفونی محیط، انجام بازدید از کارگاه‌ها و محیط‌های کاری و همچنین انجام بازدید از اصناف مختلف و ارتباط نزدیک با مردم است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت محیط سلامت محیط و کار بیماری کرونا کارشناسان بهداشت محیط فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری

علی‌ضامن صالحی‌فرد اظهار داشت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال برگزار می‌کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.

صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت به ۱۵ هزار نفر واجد شرایط

صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و در سال جاری هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش بیش از ۷۰۵ نفر معادل ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند.

صالحی‌فرد ادامه داد: همچنین برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا معادل ۷۵ درصد جمعیت استان تزریق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری