Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@06:18:50 GMT

تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۲۸۴

یک کارشناس اقتصادی: احتمال کشیده شدن نتایج انتخابات آمریکا در بسیاری از ایالت‌ها به دیوان عالی که حالا اکثریتش با ترامپ است احتمالا موجب بهم‌ریختگی گسترده در اقتصاد جهانی میشود.

گروه بین الملل بازارنیوز: سیدمحمدصادق الحسینی کارشناس اقتصادی در توییتر نوشت: به نظر میاید این ‎انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با تمام انتخابات‌های ۱۴۴ سال اخیر آمریکا متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقلب نظام‌مند، طولانی شدن فرآیند و احتمال کشیده شدن نتایج بسیاری از ایالت‌ها به دیوان عالی که حالا اکثریتش با ترامپ است احتمالا موجب بهم‌ریختگی گسترده در اقتصاد جهانی میشود.

اثر این بحران تعمیق رکود کرونا، افزایش ریسکهای سیاسی، ضربه اقتصادی به چین ولی سود سیاسی برای چین است. طلا تقویت و کامودیتی‌ها اوضاع خوبی نخواهند داشت.

در این سناریو ایران هم نفسی خواهد کشید و ‎نرخ ارز کاهش پیدا خواهد کرد. اگر ‎اوراق فروخته باشیم نرخ ارز و تورم هر دو در محدوده ۲۰!

برچسب ها: انتخابات آمریکا ، اقتصاد ایران ، دیوان عالی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KGb

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: انتخابات آمریکا اقتصاد ایران دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته مهم درباره ترمیم نمره برای کنکوری‌ها

مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه بعد از اجرای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ناظر به تغییر شیوه ورود به مراکز دانشگاهی و آموزش عالی تاثیر قطعی «سوابق تحصیلی» به عنوان ملاک بخشی از نمره اصلی پذیرش در آزمون سراسری مد نظر قرار گرفت گفت: «سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر ۵۰ درصدی دارد لذا برخی از فارغ التحصیلان نظام آموزشی گذشته که قصد دارند سابقه تحصیلی آن‌ها منظور و در عناوین درسی گذشته که نمره کسب کرده‌اند نمره قبلی را ارتقا دهند، باید نسبت به ترمیم نمره اقدام کنند.»

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه «ترمیم نمره» فرصتی است که به این افراد داده شده تا در آزمون نهایی شرکت کنند و سابقه ایجاد شده ترمیم نمره را داشته باشند افزود: فارغ‌التحصیلان یک بار در هر عنوان درسی می‌توانند نسبت به ترمیم نمره اقدام و از اول تا دهم اردیبهشت با ثبت نام در سامانه آموزش و پرورش my.medu.ir طبق برنامه امتحانات نهایی خرداد پایه دوازدهم شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افرادی که قبل از سال ۸۴ دیپلم خود را اخذ کرده‌اند باید طبق شرایطی که در بخشنامه آمده ایجاد سابقه کنند و ترمیم نمره داشته باشند ادامه داد: برخی هم سال ۸۴ سابقه تحصیلی ندارند که باید ایجاد سابقه کرده و یک بار هم ترمیم نمره کنند.

کاظمی اظهار کرد: ترمیم نمره در معدل تاثیر ندارد و صرفاً برای ایجاد سابقه است و ملاک پذیرش در آموزش عالی لحاظ می‌شود.

دیگر خبرها

  • نکته مهم درباره ترمیم نمره برای کنکوری‌ها
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • وقت مرزبانی از ریال و پایان هژمونی اقتصادی آمریکا رسیده است
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد