Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:51:23 GMT

اجرای ۷۵ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در پردیس

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۳۲۳

اجرای ۷۵ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حامد حمزه خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس در حاشیه هفتمین یادواره شهدای شهرستان پردیس، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد:  با کمک و مدد شهدا در این هفته برای اجرای ۷۵ عنوان برنامه شاخص و اصلی در سطح شهرستان برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها توسط بسیجیان ناحیه سپاه شهرستان در حال برگزاری است و هفتمین یادواره شهدای عزیز شهرستان پردیس اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه شهرستان پردیس افزود: این برنامه‌ها توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و  برخی از مجموعه‌های مردمی در حال برگزاری است و کاروان مقاومتی در این حوزه تشکیل شده تا در تمام محلات شهرستان حضور پیدا کنند.

حمزه خانی اضافه کرد: بسیجیان با اجرای برنامه‌های خود سعی دارند تا عطر و بوی رشادت‌های شهدا را در محله‌ها منعکس کنند و در این راستا مسابقات ورزشی، کتابخوانی و سایر موارد به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌هایی برگزار می‌شود و ناچار به سمت حضور در فضای مجازی و استفاده از این بستر شدیم.

وی عنوان کرد: تمام این برنامه‌ها با محوریت اجرایی با سپاه و بسیج در جریان بوده و امیدواریم تأثیرگذار باشد و در این راه همراهی، پشتیبانی و حمایت تمام مجموعه شهرستان به خصوص شهرداری‌ها، شرکت عمران و در رأس کار امام جمعه و فرماندار فعال بودند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده برنامه‌ها را در فضای باز برگزار می‌کنیم و با وجود تمام مشکلات و خطر این بیماری تاکنون مراسم‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استقبال خوب از طرف مردم شریف شهرستان انجام شده است.

حمزه خانی یادآور شد: امیدواریم فرهنگ و مکتب دفاع مقدس بین مردم نهادینه شود اما در کنار این ۷۵ عنوان برنامه، برنامه‌های متعددی نیز در پایگاه‌ها به صورت محله محور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از کارهای ابداعی ما تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی به صورت خودجوش بوده که در این ایام بین مردم توزیع می‌شود و در کنار آن دو کاروان دفاع مقدس در شهرستان فعال شدند و در تمام مناطق شهرستان از جاجرود تا انتهای شهر بومهن را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دادند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس در خصوص کاروان عاشورایی‌ها، گفت: این برنامه به مدت ۲۴ شب از دهه دوم محرم در قالب کاروان سیار عاشورایی آغاز شده و چند روز پایانی آن رنگ و بوی دفاع مقدس پیدا کرده و سوای بحث پرده خوانی، روایت‌گری هفته دفاع مقدس نیز به برنامه‌های این کاروان افزوده شده است.

حمزه خانی اعلام کرد: در حدود ۳ هزار نفر از این کاروان بازدید کردند ولی در برخی از فازها شهروندان از بالکن‌های منازل خود شاهد این برنامه بودند که با احتساب آن‌ها این آمار بالاتر می‌رود.

هویت فرهنگی شهرستان پردیس شکل می‌گیرد/ ساخت اِلمان فرهنگی در شهر

مرتضی همتی شهردار پردیس نیز در ادامه اظهار کرد: شهر به عنوان  یک موجود زنده نیازمند نیازهای آتی و آنی است که باید به هر دو پاسخ داده شود و قبل از پاسخگویی به هر نیازی در واقع یادآوری آنچه که کشور اتفاق می‌افتد، بخشی از تاریخ ما است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس با وجود تمام هجمه‌ها و مضراتی که برای کشور داشت، درس‌ها و افتخارات بزرگی برای ما به ارمغان داشت.

شهردار پردیس ادامه داد: برای کسانی که آن دوره را درک کردند مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را باید به طور مستمر و متنوع برگزار کنیم تا حماسه‌ها یادآوری و از حماسه‌سازان یاد و تجلیل شود و دوم برای یادآوری به نسل‌های بعدی که در آن زمان حضور نداشتند تا درک کنند.

همتی اضافه کرد: جوانان نسل بعد از جنگ باید بدانند که چه فرهنگی بود که مردم از کف نشینی و نه از بالانشینی استقبال و آن چنان از خودگذشتگی و از جان گذشتگی می‌کردند.

وی تصریح کرد: شهر پردیس با هویت مادی شکل گرفته اما هویت معنوی آن در حال شکل گرفتن بوده و جمعیتی که در پردیس به مرور در حال بارگزاری است قومیت و خویشاوندی خاصی دارند.

شهردار پردیس ابراز کرد: مردمی که از نقاط مختلف کشور به پردیس آمدند و به مرور در حال استقرار هستند و این طبیعی است که در چنین شهرهایی دو سه نسل طول بکشد تا فرهنگ مناسب شکل گرفته و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

همتی خاطرنشان کرد: در چنین شهرهایی رسیدن به نیازهای عاطفی و آنی مردم نیاز به یادواره شهدا و نشاط اجتماعی دارند و به دلیل شرایط خاص کرونا سعی داریم از تجمع مردم خودداری کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری باید به نیارهای طیف‌های مختلف مردم و جوامع مختلف شهری جوابگو باشد و شهرداری پردیس نیز در این حوزه برنامه‌ای جامع دارد.

شهردار پردیس اظهار کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده با برطرف شدن شرایط خاص کرونا بتوانیم علاوه بر نیازهای مذهبی و فرهنگی مردم به سایر نیازهای شهری نیز رسیدگی کنیم.

همتی افزود: همانطور که در حوزه عمرانی و خدماتی پاسخگوی مردم هستیم، به نیازهای فرهنگی هم رسیدگی خواهیم کرد زیرا باید به تمام نیازهای شهر به عنوان موجود زنده پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: شهر جدید پردیس با شهرهایی که قبلاً شکل گرفتند تفاوت دارد زیرا هر شهری در حوزه‌ای خاص فعالیت و تولیدات کشاوزی، فرهنگی، مذهبی و یا میراث فرهنگی دارد اما این شهر هیچکدام از این مؤلفه‌ها را ندارد.

شهردار پردیس عنوان کرد: تا به امروز هویت بخشی در شهر پردیس شکل نگرفته، بنابراین هنوز نماد و اِلمان خاصی برای معرفی پردیس وجود ندارد، اما استقرار نمادها، برنامه‌ها و اِلمان‌های مختلف در شهر پردیس می‌تواند به ما در رشد فرهنگی جامعه شهر پردیس سرعت بخشیده و کمک کند.

همتی گفت: برنامه‌هایی مدون برای این حوزه داریم و در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی می شود و در میادین و معابر شهری از این اِلمان‌ها برای زیبایی و بهبود فضای بصری شهر استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس پردیس ورزشی فضای مجازی فرمانده سپاه شهرستان پردیس هفته دفاع مقدس شهردار پردیس شهر پردیس حمزه خانی برنامه ها ا لمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی