Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور مسعودی فر پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه جندی‌شاپور برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار کشوری، استان خوزستان در حال حاضر از حیث شیوع و آمار بستری و فوت پایین‌تر از میانگین کشور است اما این به معنای مطلوب بودن وضعیت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قرمز شدن وضعیت ۹ شهرستان در خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان از نظر تخت آی. سی.یو در شرایط اضطراری قرار دارد. شهرستان دزفول نیز که تا هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشت، اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و اگر میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش یابد به زودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: پیش‌بینی شده بود که پس از برگزاری برنامه‌های عزاداری در دهه اول محرم، آمار کرونا با شدت بیشتری افزایش یابد اما این‌گونه نشد که این امر ناشی از رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی از سوی بسیاری از هیئت‌های مذهبی در شهرستان است.

مسعودی فر به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: این بازگشایی صرفاً تأثیر کوچکی بر افزایش آمار دارد و اگر اکنون شرایط عمومی جامعه مناسب نیست به این دلیل است که مردم دیگر همانند اوایل شیوع کرونا، نگرانی و ترس ندارند و گویا شرایط برای آنها عادی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۴۸۵ تست کرونا در شهرستان دزفول گرفته شده است، افزود: از این تعداد، تست کرونای هشت هزار و ۲۲ نفر مثبت بوده است که از این تعداد تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافته و یا مرخص شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۳۶ نفر در شهرستان دزفول بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست دادند. در زمان پیک کرونا در برخی روزها آمار فوتی‌های دزفول به هشت نفر نیز می‌رسید اما اکنون این آمار به دو فوتی در هفته کاهش یافته است و تلاش می‌شود این رقم به صفر برسد.

مسعودی فر همچنین چگالی موارد مثبت در دزفول را ۳۴ درصد عنوان کرد و افزود: در زمان پیک این چگالی تا ۵۸ درصد نیز رسیده بود به گونه‌ای که گاه از ۹۰۰ تست نتیجه بیش از ۴۰۰ تست مثبت اعلام می‌شد اما در حال حاضر شرایط به آن وخامت نیست اما افزایش روزانه موارد، نگران‌کننده است.

رعایت ۸۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در دزفول

وی بر لزوم تشدید بازرسی‌ها به منظور افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: از ۲۸ شهریور تا ۴ مهر امسال، ۹۷۵ بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه به عمل آمد که میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها در این اماکن مقدس ۸۷ درصد بوده است.

مسعودی فر ادامه داد: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ۸۴ درصد، در مهدکودک‌ها ۸۳ درصد، آرامستان‌ها ۸۰ درصد، مطب‌ها ۸۸ درصد، مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی ۷۱ درصد، پاساژها ۵۰ درصد، پایانه مسافربری برون‌شهری (زمینی، هوایی، ریلی و دریایی) ۴۰ درصد و پایانه مسافربری درون‌شهری (تاکسی و اتوبوس) ۶۹ درصد بوده است که بر این اساس بدترین وضعیت بهداشتی مربوط به پایانه‌های مسافربری برون‌شهری است.

وی با بیان اینکه به طور کلی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دزفول ۸۳ درصد است، اضافه کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در دزفول ۷۳ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در پایان به وجود بیش از ۱۲ هزار مرکز تهیه و توزیع در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر از ۶۰۰ مرکز بازرسی بهداشتی به عمل آمد که ۸۰ مرکز به مراجع قضائی معرفی و ۲۷ مرکز نیز به دلیل سرپیچی از موازین بهداشتی پلمب شدند.

کد خبر 5034317

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دزفول ویروس کرونا شیوع کرونا قربانیان کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل پروتکل های بهداشتی میزان رعایت پروتکل ها شهرستان دزفول مسعودی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

در ۳۱ ماه گذشته که از فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، تعداد اتوبوس‌‌ها از ۱۸۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یافت، این در حالی است که با قراردادهای در دست اجرا، تا پایان سال به تدریج ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد این ناوگان خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 31 ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در 31 ماه گذشته 826 دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و 428 دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

2500 اتوبوس در نیمه اول 1403 وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه 2500 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، 2500 دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان