Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:47:29 GMT

تحقق پوشش ۹۱ درصدی آتش نشانی در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۵۶۸

تحقق پوشش ۹۱ درصدی آتش نشانی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در آستانه ۷ مهرماه، با تبریک فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی به همه آتش نشانان عزیز و فداکار در سراسر کشور یاد و خاطره دلاوری‌ها و ایثارگری‌های همه آتش نشانان از جمله جان برکفانی که در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ در اطفاء حریق پالایشگاه آبادان حماسه جاودانی از خود به یادگار گذاشتند، را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل پیام وزیر کشور به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، یادآور فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان خدوم و زحمت‌کشی است که با عشق و با همه وجود برای ارتقای ایمنی و ایجاد آسایش و رفاه مردم تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی می نمایند.

امروزه توسعه شهرنشینی ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع ایمنی در جوامع را دوچندان نموده است به نحوی که این امر از جمله اولویت‌های اصلی دولت و مدیریت‌های محلی محسوب می شود.

سازمان‌ها و واحدهای آتش نشانی با توجه به افزایش توقعات و انتظارات از آنها بایستی به طور مستمر در حال توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای به کارگیری راهکارهای تخصصی و علمی برای افزایش ایمنی و ارتقای تاب‌آوری باشند. ضمن آنکه در کنار این مباحث؛ فرهنگ سازی و آموزش، نظارت بر ایمنی مراکز تجمعی، افزایش مشارکت‌های مردمی، بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و همچنین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی نیز همواره باید مطمح نظر جدی قرار گیرد.

وزارت کشور با توجه به وظایف و ماموریت‌های خود در زمینه ایمنی شهرها و روستاها همواره تلاش نموده با رویکرد دانش‌پایه و نوآورانه و با همکاری سایر نهادها، زمینه ارتقای ایمنی مراکز تجمعی و افزایش خدمات آتش نشانی‌ها را فراهم سازد که به حمدالله امروز با تلاش مجموعه مدیریت شهری، پوشش خدمات آتش نشانی به شهروندان مطابق شاخص‌های برنامه ششم توسعه به ۹۱ درصد رسیده است.

همچنین انتظار می رود با تصویب لایحه قانونی پیشنهادی وزارت کشور تحت عنوان "لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا" که با رویکرد پیشگیرانه و هماهنگی بین بخشی تدوین شده، مسایل و مشکلات قانونی و حقوقی این حوزه مهم بصورت اصولی مرتفع گردد.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی به همه آتش نشانان عزیز و فداکار در سراسر کشور و با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری‌ها و ایثارگری‌های آتش نشانان جان برکفی که در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ در اطفاء حریق پالایشگاه آبادان حماسه جاودانی از خود به یادگار گذاشتند و همچنین قدردانی از خدمات شبانه روزی آتش نشانی‌های سراسر کشور در مهار سیلاب مهیب سال گذشته و دوران شیوع ویروس کرونا در شهرها روستاها، صحت و توفیق بیش از پیش همه آتش نشانان عزیز در این مسیر دشوار و پرمخاطره را از پروردگار قادر متعال مسألت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور

کد خبر 5034325 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور ابادان برنامه ششم توسعه لایحه عبدالرضا رحمانی فضلی آتش نشانی مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس ایالات متحده امریکا صحن مجلس محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی برجام سعید خطیب زاده حسن روحانی اسحاق جهانگیری محمدجواد ظریف هیئت دولت روز آتش نشانی و ایمنی همه آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی در ساعت ۶:۵۷ صبح روز سه شنبه مورخ ۲۸ فروردین ماه یک مورد حادثه واژگونی خودرو ایسوزو گزارش شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۳ به محل حادثه اعزام شدند.

هادی عیدی پور افزود: در این حادثه خودرو ایسوزو به علت نامعلوم از مسیر اصلی خارج و با گاردیل برخورد و سپس واژگون شد.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه راننده در زیر کابین خودرو محبوس شده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی نجات، وی را خارج کرده و برای انجام اقدامات درمانی تحویل نیرو‌های اورژانس دادند.

عیدی پور گفت: متاسفانه این حادثه منجر به مصدومیت و قطع عضو راننده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان