Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:05:22 GMT

مازندران ۱۶۴ پروژه آموزشی نیمه‌تمام دارد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۶۳۸

مازندران ۱۶۴ پروژه آموزشی نیمه‌تمام دارد

قربانعلی شیرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود که این پروژه های نیمه تمام شامل فضای های آموزشی، پرورشی و ورزشی است که مساعدت و کمک خیرین مدرسه ساز می تواند به روند تکمیل آنها شتاب بخشد.

وی گفت که با توجه به مبلغ بالای اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این واحدهای آموزشی ، در صورت مساعدت نکردن بیشتر خیرین ، چند سال زمان برای تامین این میزان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرزاد اعتبارات ملی پیش بینی شده سال گذشته نوسازی مدارس مازندران را یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : از این مبلغ  ۹۵۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی اعتبارات استانی پیش بینی شده را هم ۷۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که تنها ۴۰ درصد از این مبلغ محقق شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران سرانه آموزشی مازندران را حدود چهار متر و ۹۵ سانتی متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که متوسط سرانه کشور پنج متر و ۸۰ سانتی متر مربع است و مازندران فاصله یک متر مربعی با میانگین کشوری دارد.

وی سرانه استاندارد آموزشی را هم هشت متر و ۴۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود : البته برخی از شهرستان ها از میانگین سرانه فضای آموزشی استان بیشتر سهم دارند و برخی شهرستان ها هم از فضای کمتری برخوردارند که تلاش داریم تا سرانه فضا آموزشی شهرستان های پائین را ارتقا دهیم.

شیرزاد به وضعیت فضاهای آموزشی هنرستان ها اشاره کرد و افزود: در گذشته کمتر برنامه ریزی مشخصی برای ساخت فضای آموزشی هنرستان براساس شرایط هنرستان ها در مازندران اجرا می شد و بیشتر ساختمان هایی که کاربرد مدرسه ای داشتند به هنرستان تبدیل شدند. 

وی ادامه داد : قرار است با مشارکت خیرین تعدادی از فضای آموزشی برای هنرستان کار و دانش و فنی و حرفه ای با توجه به نیازهای آنان ساخته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران همچنین از توزیع تجهیزات برای هنرستان های مازندران به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از ردیف اعتبارات ملی در این هفته خبر داد.

وی با اشاره به میزان کمک خیرین در جشنواره بیست و یکم گفت: میزان تعهد خیرین در این جشنواره  ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که امروز با رشد ۱۵ درصدی به ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید و انتظار داریم تا پایان سال بیشتر شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران همچنین از اجرای طرح آجر به آجر با مشارکت تمامی اقشار مردم در استان خبر داد و افزود: در این راستا هر فرد به میزان دلخواه از طریق سامانه مهر مدرسه می تواند در بازسازی و نوسازی فضای های غیر استاندارد و غیر ایمن و تجهیزات مدراس استان مشارکت داشته باشد.

استان مازندران در سال تحصیلی گذشته دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز بود که در حدود چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه و حدود ۲۲ هزار کلاس درس تحصیل کردند.

برچسب‌ها نوشهر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مازندران نوشهر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مازندران اخبار کنکور توسعه و تجهیز مدارس مدارس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
وی افزود: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی بر ثبت اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آنها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهر‌هایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار