Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@22:59:15 GMT

استرداد 7 میلیاردی اموال مال باختگان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۷۱۹

استرداد 7 میلیاردی اموال مال باختگان

رئیس پلیس فتا از کشف 31 پرونده کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب مال باختگان خبر داد و گفت: در این پرونده ها 7 میلیارد و 850 میلیون ریال به مال باختگان مسترد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در تشریح این خبر، گفت: اخیرا 31 تن از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند، بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس فتا مسئولیت پرونده ها را بر عهده گرفتند، گفت: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این موارد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی ( فیشینگ ) انجام شده است.

این مقام سایبری گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی، 7 میلیارد و 750 میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب 31 مال باخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی های قضائی به آنان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در دست بررسی است و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

او خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های پلیس فتا جلب رضایت مندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی است تا از خارج شدن وجوه سرقتی از چرخه بانکی جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرداد رئیس پلیس فتا مال باختگان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی

سرهنگ علی‌رضا یعقوبی به ایسنا اظهار کرد: در خریدهای اینترنتی به‌ویژه در شبکه اجتماعی اینستاگرام و وب‌سایت دیوار، قبل تحویل گرفتن کالا از پرداخت وجه یا بیعانه به شکل جدی خودداری کنید.

وی افزود: هنگام دریافت پیامک با مضمون یارانه، کالا برگ الکترونیک حتی اگر از سوی دوستان و آشنایان ارسال شده باشد از کلیک کردن بر روی لینک خودداری کنید و پیامک را حذف کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • باجه بانک شهر در “شمشک دربندسر” افتتاح شد
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود