Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حمید عسگری پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ورود به پرونده شهرداری شهریار مشخص شد فساد گسترده‌، ریشه‌دار و قدیمی حاکم بود و متهمان پرونده با سابقه چند سال در سِمت شهردار مناطق فرزندان آن‌ها در مدارس کشورهای اروپایی همچون انگلستان، فرانسه و مجارستان درس می‌خواندند که نشان از تحصیل اموال نامشروع و بادآورده زیادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عملاً شهر شهریار بین افراد تقسیم شده بود و نظارتی وجود نداشت، ادامه داد: در این پرونده میلیاردها تومان اعم از اموال منقول و غیرمنقول به بیت المال بازگشت و زمانی که طرح تفصیلی شهریار تصویب شد، اعضای شورا و شهرداران اراضی کشاورزی را با بهاء اندک خریده و با ورود خواسته‌هایی به طرح تفصیلی میلیاردها تومان کسب کردند.

دادستان شهریار بیان کرد: بسیاری از اراضی که اساساً در خارج از طرح تفصیلی بود با جعل مدارک وارد طرح شده و به لحاظ عدم مدیریت تعمدی اموالی زیادی به دست آوردند و با ورود به این پرونده هجمه‌های زیادی علیه دستگاه قضایی آغاز شد.

عسگری پور اضافه کرد: از تمامی قدرت خود برای توقف و عدم نتیجه رسیدن این پرونده استفاده کردند و ۱۷ نفر در این پرونده از شهردار، اعضای شورا، شهرداران مناطق و پیمانکاران بازداشت شدند و پروژه‌های مهم شهری شهریار به ۳ پیمانکار داده می‌شد که در اصل برای یک نفر با ۳ شرکت مختلف بود.

وی تصریح کرد: در پرونده شهرداری شهریار این طور نبود که پول اخذ شده از مالک برای ساخت‌وساز غیرمجاز به حساب شهرداری برود و قسمت زیادی از پول به جیب خود افراد و قسمت دیگر تحت عنوان کمک به ادارات و نهادها برای همراه و همکلام شدن آن‌ها پرداخت می‌شد و به همین لحاظ بود که در پرونده شهرداری شهریار برخی از مسؤولان موضع قاطعی نگرفتند و از کنار آن گذشتند.

به گزارش فارس، سال گذشته و پس از ورود دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی به پرونده فساد شهرداری شهریار تعدادی از مسؤولان مدیریت شهری شهریار اعم از شهردار، یک عضو شورای اسلامی، تعدادی از شهرداران مناطق، کارکنان شهرداری و چند پیمانکار به صورت سلسله وار بازداشت شدند.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: شهریار شهرداری فساد دادستان شهرداری شهریار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد

دادستان فدرال آلمان گفته که سه شهروند این کشور به ظن جاسوسی برای چین دستگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر دادستانی فدرال آلمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سه شهروند این کشور به ظن همکاری برای یک سرویس مخفیانه چینی دستگیر شده‌اند.

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، این دفتر اعلام کرد، متهمان مظنون به دست داشتن در جاسوسی در مقطعی از زمان هستند که نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد مربوط به پیش از ژوئن ۲۰۲۲ است یا خیر.

این سه نفر به نام‌های «هرویگ اف.»، «اینا اف.» و «توماس آر.» توسط افسران اداره پلیس جرایم فدرال در دوسلدورف و «باد همبورگ» دستگیر شده‌اند.

مقام‌های فدرال همچنین منازل این متهمان و محل کار ‌آنها را مورد بازرسی قرار دادند.

گفته می‌شود توماس آر. به عنوان جاسوس برای سرویس مخفی چینی «MSS» کار می‌کرد.

همچنین گفته می‌شود که او اطلاعاتی در مورد فناوری‌های نوآورانه‌ای که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود، به دست آورده است.

دادستان‌ها همچنین بر این باورند که او از «هرویگ اف.» و «اینا اف.» که مالک یک کمپانی در دوسلدورف هستند برای دستیابی به اطلاعات استفاده کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد