Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:14:53 GMT

اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۰۰۸۴

اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه سفارتخانه آمریکا در بغداد، این اقدامات با به صدا درآمدن سامانه هشدار خطر همراه خواهد بود که باعث سر و صدا و آزار ساکنان مناطق پیرامون سفارت خواهد شد.

در همین راستا کانال خبری «صابرین نیوز» نزدیک به گروه‌های نوظهور مقاومت در عراق اعلام کرد که به دنبال ناکامی سامانه دفاع موشکی موجود تحت عنوان  «سی آر ام» (CRM) در دفع حملات موشکی، سفارتخانه آمریکا در بغداد درصدد نصب سامانه دفاع موشکی جدید با برد متوسط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابرین نیوز، این اقدام جدید سفارتخانه آمریکا را در راستای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان محلات «الجادریه»، «القادسیه»، «کراده داخل»، «ابو نواس»، «منطقه امنیتی سبز» و «شالجیه» بغداد دانسته و از اهالی این مناطق خواسته که نسبت به خطرهای این اقدام نظامی هوشیار باشند.

این کانال خبری افزود: پایگاه نظامی «التوحید الثالثه» وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکا (داخل سفارتخانه آمریکا در بغداد) در صدد آزمایش سلاح سنگین نظامی است.

این رسانه از شهروندان عراقی ساکن پیرامون سفارت آمریکا در بغداد خواسته که پنجره‌های خانه‌های خود را باز گذاشته و از بیرون رفتن هنگام انجام تمرین نظامی آمریکا خودداری کنند.

سفارتخانه آمریکا در حالی نسبت به نصب سامانه جدید دفاع هوایی خبر داده که دولت عراق تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده و هنوز معلوم نیست که این اقدام با اطلاع بغداد انجام می‌شود یا خیر.

دولت کنونی عراق پیشتر در خصوص سامانه دفاع موشکی  CRM  گفته بود که دولت پیشین «عادل عبدالمهدی» مجوز استفاده از این سامانه را به سفارت آمریکا در بغداد داده است، اما تاکنون درباره استفاده از سامانه جدید موشکی در این سفارتخانه هیچ اظهار نظری نکرده است.

 این در حالی است که برخی جریان‌های سیاسی معتقدند که سفارتخانه آمریکا بیش از اینکه نمایندگی دیپلماتیک باشد، به یک پایگاه نظامی در مرکز پایتخت عراق تبدیل شده است.

برچسب‌ها مقاومت سفارت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاومت سفارت آمریکا مقاومت سفارت آمریکا اخبار کنکور سفارتخانه آمریکا آمریکا در بغداد سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پروژه بلندپروازانه‌ای را با هدف تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌های دفاع موشکی متحرک در اقیانوس ارام و برای مواجه با تهدیدات چین در دستور کار قرار داده است.

رسانه هندی تایمز آو ایندیا در گزارشی نوشته این ابتکار نوآورانه آمریکا در نمایشگاه دریایی-هوایی-فضایی ۲۰۲۴ در واشینگتن دی سی رونمایی شد و بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قابلیت‌های نظامی ایالات متحده در منطقه است. 

این سکوها قرار است در پاسخ به تهدیدات موشکی فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام مستقر شوند. انتظار می‌رود سکوهای تبدیل شده به پایگاه دفاع موشکی نقش مهمی در افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و کمک به ماموریت‌های ضربتی این کشور ایفا کنند. 

این سکوها با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ پرتاب کننده موشک بزرگ افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های نیروی دفاعی آمریکا در مقایسه با شناورهای نیروی دریایی این کشور ارائه می‌دهند. 

پلت‌فرم‌های دفاعی متحرک برای تبدیل سکوهای نفتی به پایگاه‌های جزیره‌ای شناور بزرگ طراحی شده که می‌توانند بیش از ۱۲ ماه به طور مستقل عمل کرده و در فاصله‌ای ایده‌آل از ساحل قرار گیرند. سکوهای تبدیل شده به طور بالقوه می‌توانند نقش دوگانه‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و یا کمک به ماموریت‌های ضربتی داشته باشند.

 از دیگر قابلیت‌های این پلت‌فرم‌ها می‌توان به توانایی پشتیبانی از جنگنده‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده اشاره کرد. همچنین این قابلیت جدید از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند با تنها ۱۰ درصد از قیمت دفاع موشکی بالستیک فواید قابل توجهی داشته باشد. 

با این حال امکان‌سنجی اجرای چنین پایگاه‌های شناوری همواره موضوع بحث بوده است. برخی از کارشناسان آسیب‌پذیری این پلت‌فرم‌ها در برابر حملات موشکی و همچنین ناکارآمدی نسبی آنها در مقایسه با قابلیت‌های متعارف را مورد بحث قرار داده‌اند. 

این پروژه بلندپروازانه نشان‌دهنده تغییر استراتژی نظامی است چرا که ایالات متحده با واقعیت‌های جدید ژئوپلتیکی و پیشرفت فن‌آوری در جنگ خود را تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند شکاف‌هایی که بین قابلیت‌های دفاع زمینی و دریایی وجود دارد را از این طریق برطرف سازد.

 

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا