Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@20:36:27 GMT

آشنایی با قلب هوانوردی جهان+عکس

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۰۱۰۸

آشنایی با قلب هوانوردی جهان+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از همشهری، صحرای موهاوی با بیش از 124 هزار و 319 کیلومتر مربع مساحت در منطقه‌ای میان کالیفرنیا، نوادا، یوتا و آریزونا قرار گرفته که البته بیشترین بخش آن درون ایالت کالیفرنیا واقع شده‌است. این منطقه یکی از بهترین مناطق برای پروازهای آزمایشی و نگهداری از هواپیماها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقعیت جغرافیایی صحرای موهاوی
تصور مجموعه‌ای کامل‌تر و خیره‌کننده‌تر از تاسیسات هوانوردی و هواپیماهای که در صحرای وسیع،‌ خشک و پهناور شمال شرق لس‌آنجلس وجود دارد،‌کار دشواری است. تمام هواپیماهای آمریکا پس از پایان عمر کاری خود باید به این منطقه انتقال داده می شوند، اما دلیل انتخاب این محل برای بازنشستگی هواپیماهای از کار افتاده چیست؟ در مناطق پیرامونی فرودگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا و در صحرای موهاوی منطقه وسیعی وجود دارد که به محلی برای رها کردن هواپیماهای از کار افتاده اختصاص یافته است، صحرای موهاوی به دلیل هوای به شدت خشک مکان بسیاری مناسبی برای نگهداری هواپیماهاست زیرا که هوای خشک، پوسیدن بدنه هواپیماها را برای مدت زیادی به تاخیر انداخته و هواپیماهای از کار افتاده را برای مدت طولانی نگاه می‌دارد.   به طور معمول پس از آنکه عمر مفید هواپیماها تمام شود، سیستم‌های ناوبری، قطعات الکترونیکی، تجهیزات امنیتی، تجهیزات ارتباطی و همه بخش‌های قابل استفاده مجدد از هواپیما جدا شده و بدنه خالی به حال خود رها می‌شود، در برخی موارد بدنه هواپیماها نیز به قطعات کوچک خرد شده و پس از ذوب شدن، در یک چرخه بازتولید به محصولات دیگری تبدیل می‌شود.   به لطف میزان نامحدود سرزمین‌های مسطح،‌ خشک و غیر قابل سکونتی که در این صحرا وجود دارد و با توجه به این ویژگی که تنها چند مسیر برای ورود به این منطقه قابل استفاده است، امنیت این منطقه افزایش یافته است. صحرای موهاوی از گذشته تا به امروز قلب تپنده صنعت هوانوردی جهان بوده‌ است.
در همین صحرا بود که خلبانی به نام چاک ییگر برای اولین بار توانست دیوار صوتی را بشکند. همچنین برت روتان با به پرواز درآوردن اولین فضاپیمای خصوصی جهان در موهاوی،‌ Space Ship One به عصر پروازهای فضایی خصوصی قدم گذاشت.
شاتل‌های ناسا معمولا در این صحرا به زمین می‌نشستند،‌ صدها هواپیمای بی‌استفاده تجاری متعلق به خطوط هواپیمایی مختلف در این مرکز قرار گرفته‌اند و همچنین برترین مرکز آموزش و آزمایش خلبان‌ها در مرکز هوانوردی موهاوی قرار گرفته‌است.
با وجود مراکزی از قبیل پایگاه هوایی ادواردز،‌ مرکز تحقیقات پرواز دریدن ناسا،‌ سکوی هوا و فضای موهاوی،‌ فرودگاه لجستیک کالیفرنیای جنوبی و بسیاری از دیگر مراکز و پایگاه‌ها،‌ این صحرای وسیع تماما به فعالیت‌های مرتبط به هوانوردی شهری و نظامی اختصاص یافته است.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هوانوردی موهاوی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا حیدری با اعلام این مطلب گفت: در این دوره بیش از ۶۰ نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، واحدهای بوم‌گردی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی بین‌راهی حضور داشتند.

معاون گردشگری آذربایجان غربی افزود: دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت کیفیت در تاسیسات اقامتی و پذیرایی نیز با حضور ۷۰ نفر از مدیران، کارکنان هتل‌ها مهمان‌پذیرها، بوم گردی‌ها و رستوران‌های سنتی و بین راهی‌های سطح استان برگزار شد.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، توانمندسازی فعالان گردشگری سطح استان بوده و در آینده نیز دوره‌های آموزشی دیگری برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • آشنایی با جزیره پالم جمیرا، جزیره مصنوعی جدید دبی
  • عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز
  • آشنایی با انواع قهوه و شیوه آماده کردن هر یک
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند