Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود درباره از سرگیری درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ رایزنی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بعد از حمایت آنکارا از باکو در زمینه درگیری‌های امروز یکشنبه بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، وزیر خارجه ترکیه با همتای روس درباره ازسرگیری درگیری‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تلفنی صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش «دیلی صاباح»، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که مولود چاووش اوغلو در رایزنی تلفنی امروز یکشنبه با سرگئی لاوروف درباره تشدید درگیری بین اذربایجان و ارمنستان صحبت کرد.

تماس تلفنی وزرای خارجه ترکیه و روسیه در شرایطی صورت گرفته که پیشتر وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای خواستار آتش‎‌بس فوری و اغاز مذاکره بین این کشور برای پایان دادن به درگیری‌ها بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ شد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که لاوروف در نظر دارد با وزرای خارجه جمهوری آربایجان و ارمنستان تماس تلفنی برقرار کند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه ترکیه هم درباره از سرگیری درگیری‌ها بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ به ارمنستان هشدار داده بود.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «ترکیه کاملا از آذربایجان حمایت می‌کند و حمایت مورد نیاز با این کشور را در اختیارش قرار خواهد داد».

ترکیه همچنین در حمایت از مواضع باکو اعلام کرد که نیروهای نظامی ارمنستان در قادامی تحریک آمیز و به گونه فاحش رژیم آتش‌بس را نقض کردند و دست به حملات خمپاره ای علیه مواضع جمهوری آذربایجان زدند.

مقام‌های ارمنستان اما با رد مواضع جمهوری اذربایجان درباره نقض آتش‌بس اعلام کردند که این کشور آتش‌بس را نقض کرده و ایروان به اقدامات باکو در نقض آتش بس جواب داده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌های بین‌المللی برای حل این مناقشه تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه و روسیه آذربایجان و ارمنستان خارجه ترکیه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

وی افزود: این اقدام مزایایی دارد از جمله برای کاهش خطرات امنیتی مهم است.

نخست وزیر خاطرنشان کرد: بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان لازم است مرز‌هایی زمینی که در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت، بازیابی شوند.

پیش از این، در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در منطقه مرزی میان دو کشور برگزار شد، دو طرف بر سر بازگرداندن ۴ روستای منطقه مرزی «تاووش» به دولت باکو به توافق رسیدند.

قبل از آن، دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان