Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:07:28 GMT

افزایش ۱۳ میلیون تنی ذخایر معدنی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۰۲۶۷

افزایش ۱۳ میلیون تنی ذخایر معدنی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار تنی ذخیره قطعی مواد معدنی استان در نیمه سال جاری خبر داد.

حجت ایمانطلب، امروز یکشنبه ۶ مهر به خبرنگاران گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۱۴ فقره پروانه بهره برداری معدنی با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در خراسان جنوبی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مجموع استخراج سالانه این تعداد پروانه ۲۵۴ هزار و ۴۹۰ تن است، افزود: این پروانه‌ها برای استخراج مواد معدنی سنگ آهن، مس، کلسیت، سنگ لاشه، بنتونیت، باریت، خاک صنعتی، مرمریت و انواع سنگ‌های تزئینی صادر شده است.

وی با اشاره به نقش پررنگ و موثر معادن در ایجاد اشتغال افراد بومی و مهاجرت معکوس به روستاها، تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه در نیمه نخست سال جاری برای حدود ۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره در این مدت در حوزه شهرستان‌های قائنات و بشرویه بوده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ورود ۲۱ هزار و ۲۳۳ مسافر به استان از ابتدای آغاز طرح نوروزی با وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر مزیدی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تا 7 فروردین 1403 با انجام 5 هزار و 620 سفر تعداد 35 هزار و 752 مسافر در سطح استان جابه‌جا شدند. 

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تامین ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام طرح نوروزی علیرغم افزایش 3 درصدی تعداد سفر در بحث تعداد مسافر کاهش 36 درصدی داشته‌ایم. 

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: انجام 3 هزار و 737 سفر درون استانی منجر به جابه‌جایی 17 هزار و 163 مسافر شده و همچنین 18 هزار و 589 مسافر هم در قالب یک هزار و 883 سفر برون استانی را صورت داده‌اند. 

مزیدی بیان کرد: 21 هزار و 233 مسافر نیز در این مدت وارد استان شدند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • نامگذاری بیش از ۳۲ هزار نفر بنام کریم اهل بیت (ع) در خراسان جنوبی