Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: فعالیت بسیاری از اقامتگاه های بوم گردی در این استان به صورت رقابتی شدن پیش رفته است.

حبیب یزدان پناه در نشست خبری که ششم مهرماه در محل اقامتگاه بوم گردی دلان فیروزه برگزار شد، اظهارکرد: هم اکنون اقامت گاه های بوم گردی در روستاهایی همچون رویین اسفراین، زوارم شیروان، درکش مانه و سملقان برای ادامه فعالیت خود در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران به صورت رقابتی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶ اقامتگاه بوم گردی در این استان در حال فعالیت است، افزود: تا پایان سال ۱۵ تا ۱۶ اقامتگاه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

یزدان پناه با اشاره به شعار امسال هفته گردشگری مبنی بر گردشگری و توسعه روستایی بیان کرد: یکی از راه های توسعه روستایی گسترش فعالیت اقامتگاه های بوم گردی در روستاها است که از این طریق مسافر و گردشگر به این مناطق سفر کرده در روستا اقامت و از محصولات آن ها خریداری می کنند که موجب توسعه اقتصادی خانوار روستایی می شود.

وی تصریح کرد: یک اقامتگاه بوم گردی در اسفراین با نام وارگه اسفراین تاکنون ۸۰ تور عروسی برگزار کرده و مسافران  توریست ها را به جشن عروسی این منطقه برده است که موجب آشنایی توریست ها با مراسم عروسی و فرهنگ عشایر این استان شده اند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بخش گردشگری این استان با شیوع ویروس کرونا خسارت های زیادی را متحمل شد، ادامه داد: ویروس کرونا با برآورد انجام شده تا شهریور ماه امسال مبلغ حدود ۴۰ میلیارد تومان به مجموعه گردشگری این استان خسارت زده است.

وی در ارتباط با فعالیت آژانس های گردشگری که هنوز اجازه فعالیت به آن ها در استان داده نشده است، تاکید کرد: به علت بحران به وجود آمده از ۲۶ آژانس در حال فعالیت سه آژانس به مدت یک سال به مرخصی رفته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اما عدم فعالیت آژانس های گردشگری و عدم برپایی تورهای مجاز توسط آن ها سبب شده تا فعالیت تورهای غیرمجاز در استان جام بگیرد.

وی در ادامه گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت اقامتی استان در بخش گردشگری افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اقامتگاه بوم گردی خراسان شمالي بوم گردی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید پیمان با آرمان شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ اقتدار و عظمت کنونی کشور مدیون خون شهدای والامقام است، مقام و منزلت شهدا بار‌ها در قرآن کریم آمده است و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بر همه ما واجب است و باید نقش شهدا را در امنیت، آسایش و آرامش کشور قدر دانست

امروز به مناسبت روز ارتش مزار شهدای والا مقام در مرکز خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و مردم غبارروبی شد.

{$sepehr_media_11019693_600_350 }

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا