Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@22:09:11 GMT

جاعلان مدارک تحصیلی در تهران دستشان رو شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۰۳۴۹

با تلاش مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران ۳ جاعل مدارک تحصیلی که بیش از ۱۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش مهر، در پی دریافت چندین گزارش مبنی بر جعل مدارک تحصیلی توسط ۳ تن از اعضای یک باند در حوالی میدان حر بررسی موضوع در دستور کار مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد جاعلان با ترفندهای خاص و تبلیغ در فضای مجازی، به بهانه صدور مدرک برای خروج از کشور مشتریان خود را جذب و از این راه مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند.

بر اساس این گزارش، اقدامات گسترده مأموران برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز و پس از انجام تحقیقات میدانی مخفیگاه متهمان در حوالی میدان حر و بهشتی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر ۳ متهم در عملیات‌های همزمان و جداگانه در سی ام شهریور ماه دستگیر شدند.

گفتنی است، متهمان پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشتند تا کنون بیش از ۱۵۰ مدرک تقلبی در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاهی جعل کرده‌اند.

کارشناسان ارزش ریالی مبالغ دریافتی متهمان را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند که هر ۳ متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب جاعلان مدارک تحصیلی مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷۴ نفر متهمان در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت امروز اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی، طی چند روز گذشته شبکه‌ای از سارقان خشن و قاپ‌زنان در قالب 21 باند متلاشی و 74 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش 500 دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود‌‌، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند