Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تاکید کرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، امروز یکشنبه ۶ مهر در بازدید از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند که با هدف بررسی روند اجرای پروژه صورت گرفت، ایجاد تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب می‌تواند به مدار استفاده برگردد و به تأمین آب صنعت و کشاورزی کمک کند.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و خط انتقال تصفیه خانه از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو اجرایی شده، خط انتقال این پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه خانه فاضلاب نیز با ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات است. این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شمال شهر بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی همچنین در بازدید از پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر بیرجند بر تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شمال شهر بیرجند تأکید کرد.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: این بازدید در راستای جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی درخصوص توسعه زیرساخت‌های شمال شهر بیرجند انجام شده است.

وی ضمن بررسی روند اجرای پروژه، از توجه ویژه استاندار به رفع نیازهای منطقه شمال شهر بیرجند گفت و ادامه داد: این پروژه زیرساختی مهم، بخش عمده‌ای از مشکلات شمال شهر را مرتفع می‌کند.

میرجعفریان یادآور شد: اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و اتصال واحدهای مسکونی به شبکه از مطالبات مردم منطقه است که در برنامه‌های اجرایی استان و دستگاه متولی قرار دارد.

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: با توجه به اولویت‌های تعیین شده توسط معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بیرجند در خصوص آسفالت معابر خاکی شهر، اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و بهبود شرایط در مسیرهای خاکی منطقه مهرشهر در اولویت اجرا قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر چهار پیمانکار اجرایی در منطقه مهرشهر فعال هستند، بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی اولویت‌های تعیین شده، شبکه فاضلاب مهرشهر تا پایان آبان ماه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: حجم شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر بیش از ۶۴ کیلومتر است که تا کنون ۳۷ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده و ۲۷ کیلومتر آن باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: با قراردادهای منعقده و پیش بینی اعتبار ۲۳۶ میلیارد ریالی، اتمام شبکه جمع آوری فاضلاب در مناطق باقی مانده مهرشهر در دستور کار این شرکت قرار دارد و به طور جدی دنبال می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصفیه خانه فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند شبکه جمع آوری فاضلاب روند اجرای پروژه شمال شهر بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه دراین رابطه اظهار داشت: ۱۲ نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی به همراه اساتید دانشگاه از تصفیه خانه آب ارومیه بازدید کردند.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان از قسمت‌های مختلف تصفیه خانه و روند تصفیه آب آشنا شدند، افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب در این بازدید توضیحات لازم در خصوص نوع تصفیه، کیفیت و مراحل و روند تصفیه آب را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب