Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت کار معتقد است که در جریان کرونا حدود ۶ میلیون نفر در کشور از کرونا آسیب دیده‌اند و حدود یک و نیم میلیون نفر در مشاغل به علت کرونا ریزش کرده‌اند و کار خود را از دست دادند.

علاالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال درباره میزان ریزش نیروی کار در زمان کرونا گفت:میزان نیروهایی که در زمان کرونا ریزش داشتند در چند دسته هستند،بخشی نیروهای بیمه شده هستند، بخشی دیگر نیروهای غیربیمه ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق بررسی ها در دوران کرونا حدود ۱میلیون و ۵۰۰هزارنفر بیکارشدند. البته برخی بیکاری ها کوتاه مدت بود، یعنی شرایطی برای بنگاه ایجاد می شود که برای مدت کوتاهی نیروی خود را بیکار و سپس آن ها جذب کار می شوند.

از میان افراد بیمه شده، افرادی که مشمول بودند برای دریافت بیمه بیکاری به سامانه مراجعه و ثبت نام کردند. مطابق آمار مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار تاکنون یک میلیون و ۵۵هزار نفربیمه شده، بیمه بیکاری را دریافت کرده اند و ۹۵ هزار نفر در صف بیمه بیکاری هستند.

وی افزود: در این بین با توجه به مشکلاتی که در فرایند ثبت نام افراد برای دریافت بیمه بیکاری همچون ثبت اشتباه یا ناقص شماره حساب، شماره شبا، اطلاعات شخصی یا شماره تلفن و یا ثبت نام افراد در خارج از سیستم همچون ادارات کار یا کاریابی‌ها به جای ثبت نام در سامانه، به وجود آمد، تعدادی از افراد نتوانستند مقرری خود را دریافت کنند.

بابایی ادامه داد: دو حالت دارد، افرادی هستند که از اسفند ماه دریافتی نداشتند که اطلاعات این گروه شامل ۶۵هزار نفربیمه معادل ۶۵میلیارد تومان در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و پرونده‌ها ارسال شده است.

وی افزود: گروه دوم نیز ۳۰هزار نفربیمه هستند که پرونده‌هایشان در تأمین اجتماعی قرار دارد و این سازمان در حال انجام پالایش‌های نهایی و ارسال پرونده‌ها به سازمان برنامه و بودجه است.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: طبق آخرین آمار، افرادی که بیکاری شان تحت تاثیر شیوع کرونا از اسفند استمرار داشته و یا اینکه از ابتدای خرداد ماه بیکار شده اند ۱۵۵هزار و ۷۰۰نفر هستند.

استمرار بیکاری ۱۵۵ هزار و ۷۰۰نفر به این معنی است که این افراد دارای شغل رسمی و ثبت شده بودند که موفق به بازگشت کار و یافتن شغل نشده اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کارگر کرونا ویروس وزارت کار بیکاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!

به گزارش خبرآنلاین، سرعت پیشرفت هوش مصنوعی مولد حتی بیل گیتس را هم نگران جایگاه شغلی‌اش کرده است. Firstpost از نگرانی‌های بیل گیتس درباره‌ی متزلزل‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی گفته است.

بر اساس گزارش زومیت، او در مصاحبه‌ای با سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، در پادکست Unconfuse Me اعلام کرد که نگران تصاحب‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی است. آلتمن و گیتس درباره‌ی موضوعات مختلفی ازجمله GPT-5، هوش جامع مصنوعی (AGI) و قابلیت‌های پشتیبانی ویدیویی که به ChatGPT اضافه خواهند شد، بحث کردند.

گیتس اعتراف کرد که در ابتدا نسبت‌ به هوش مصنوعی بدبین بود و فکر نمی‌کرد تا این اندازه پیشرفت کند. او همچنین انتظار نداشت چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بتوانند در انجام کارهای پیچیده به‌خوبی عمل کنند.

بیل گیتس پیش‌تر خاطرنشان کرد که قصد دارد هوش مصنوعی را برای بهبود شرایط زندگی و سلامت مناطق کم‌درآمد به‌کار گیرد. بنیان‌گذار مایکروسافت این‌ کار را از طریق بنیاد گیتس که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های خیریه‌ی دنیا به‌حساب می‌آید، دنبال می‌کند.

گیتس دیدگاه منحصربه‌فردی به هوش مصنوعی و تأثیر آن بر مشاغل جامعه دارد. او معتقد است که با استفاده از این فناوری دیگر نیازی نیست انسان‌ها برای امرار معاش به‌سختی کار کنند و می‌توانند تنها سه‌ روز در هفته به محل‌ کارشان سر بزنند. به‌عقیده‌ی بیل گیتس انسان‌ها می‌توانند در آینده برای انجام بسیاری از وظایف دلهره‌آور یا حتی تهیه‌ی غذا از فناوری هوش مصنوعی بهره ببرند.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اعتقاد دارد که نسل جدید نباید کدنویسی را به‌عنوان یک شغل در نظر بگیرند؛ چراکه حتی درحال‌حاضر هم بخش عظیمی از کدنویسی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. از نظر هوانگ بهتر است مردم وارد مشاغلی همچون زیست‌شناسی، آموزش، تولید یا کشاورزی شوند.

هوش مصنوعی، طراحان گرافیک و معماران را کم‌کم از صحنه حذف خواهد کرد؛ زیرا ابزارهای پیچیده‌ای مانند ChatGPT و Midjourney و Image Creator می‌توانند با ارائه‌ی طرح‌های بسیار خوب جای این افراد را پر کنند.

گزارش‌های سال گذشته نشان می‌دهند که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مایکروسافت، نگران از دست‌دادن شغل خود هستند؛ بااین‌حال ۷۰ درصد از کاربران آمادگی‌شان برای پذیرش و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در مشاغل خود را اعلام کردند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895410

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!