Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر روز بر شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس افزوده می شود ، ستاد مدیریت بیماری کرونا دراین استان به دنبال آن است تا شیوه ها و آیین نامه هایی سختگیرانه تر با اعمال محدودیت برای پایش و کنترل این بیماری انجام دهد.

پیشنهاد شده است که با استفاده از اختیار استانی بعضی از شهرستان‌هایی که خطر بالایی در تعداد مبتلایان  و امکان تبدیل به وضعیت قرمز دارند، محدودیت‌هایی مانند ضوابط مناطق قرمز در آنها حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت موافقت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، ضوابطی مانند برگزار نشدن نماز جمعه، اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و مراکز تجمع و وسایل حمل و نقل عمومی در شهرستان‌های با ریسک بالا اجرایی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از تشدید نظارت های و اقدامات بازرسان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه برای افزایش کنترل و مدیریت بیماری   در سطح استان فارس خبر داد.

مهرزاد لطفی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، از تلاش شبانه روزی تمامی کارکنان کادر بهداشت، درمان و آزمایشگاه های تشخیصی کرونا که در بسیج ملی مبارزه با کرونا مشارکت دارند، قدردانی کرد.

او در ادامه از اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه خواست تا پیگیری مصوبه های این ستاد را در اولویت دستور کار خود قرار داده و نتیجه پیگیری و انجام اقدامات حوزه خود را در نشست های بعدی گزارش دهند.

دکتر لطفی ضمن اعلام انجام هزار و ۴۲۱ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس دانشگاه پرداخت.

عبدالرسول همتی  معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از سفر اخیر خود، تیم همراه و تیم ارزیاب ستاد استانی مقابله با کرونا به جهرم برای بررسی وضعیت کروناویروس در این شهرستان، همچنین اقدامات معاونت بهداشت در سطح استان ارایه داد.

همتی با اشاره به شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس طی روزهای اخیر، گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال و نیازمند به بستری هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ کرونایی ندارند اما در عین حال ممکن است از اختیارات استانی برای چگونگی تداوم فعالیت حضوری مدارس تصمیماتی گرفته شود.

همتی با اعلام این خبر که میانگین وضعیت استان فارس در مرحله هشدار و زرد قرار دارد، گفت: اکنون وضعیت ۸ شهرستان فارس قرمز و ۲۵ شهرستان زرد است و تنها سه شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

علی اکبری  معاون درمان دانشگاه نیز ضمن بیان اقدامات انجام شده در مراکز درمانی و بیمارستان های استان برای خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان گفت: تمهیدات موردنیاز برای ایجاد ظرفیت جدید در بیمارستان شهید دکتر چمران برای بستری بیماران کووید۱۹ در حال انجام است.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی جهرم، نتیجه و گزارش اقدامات هفتگی خود را در راستای مدیریت کرونا به ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارایه دهد.

از دیروز تا امروز ۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار   جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است./ ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد مدیریت بیماری دانشگاه علوم پزشکی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های شرقی استان کرمان اعلام کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و پیش‌بینی بروز سیل؛ کلاس‌های درس مدارس شهرستان‌های نَرماشیر، فهرج، ریگان و گنبکی روز چهارشنبه تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها، تعطیلی مدارس به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان بوده و کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدارس زاهدان فردا تعطیل شد

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان سیستان و بلوچستان، فعالیت مدارس «تمامی مقاطع» تحصیلی در نوبت صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری، به صورت «غیر حضوری» برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد