Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@17:32:38 GMT

تکریم جانبازان و خانواده‌های شهدا در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۰۷۶۶

تکریم جانبازان و خانواده‌های شهدا در اولویت باشد

حامد عباسی، رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس با انتقاد از برخی جریان‌ها پس از جنگ گفت: آنها دقیقاً دنبال مادیات بودند و خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران را هم که اصلی ترین هدف آنها پاسداری از دین و انقلاب بود رها کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، تاریخ شفاهی دفاع مقدس از سرشار از گنجینه‌هایی است که در سینه رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس قرار دارد و هرکدام روایتی است از کلی واحد که ظرافت‌ها و احساست ناب الهی رزمندگان را در خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حامد عباسی» از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، با شرح خاطرات و اتفاقاتی که در زمان دفاع مقدس برای او اتفاق افتاده، از احساسات خودش در زمان آزادسازی خرمشهر گفت.

عباسی که بازنشسته جهاد و متولد سال ۱۳۴۱ است، در ابتدا به بیان حال و هوای شب‌های عملیات بیت‌المقدس پرداخت.

وی در تشریح آن شب‌ها با خنده می گوید: وسط دعوا که حلوا خیرات نمی‌کنند! شب عملیات وقتی دشمن احساس کرده بود که جنگ انجام می‌گیرد از همان ابتدای کار منطقه را به آتش بسته بود، بمباران توسط تانک‌ها و جنگنده‌ها و انداختن منورها به‌قدری شدید بود که همه‌جا همانند روز روشن بود و چون این عملیات در چند مرحله بود به همین دلیل عراقی‌ها مقاومت کرده بودند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس، ادامه می دهد: صدای توپ و تانک به حدی زیاد بود که رعب و ترس در نیروهای خودی ایجاد شده بود اما با توکل به خدا و با انرژی و شوری که جوانان داشتند توانستند در چند مرحله پیشروی به پیروزی برسند.

وی در رابطه‌با آزادسازی خرمشهر عنوان می کند: بنده آن موقع، به همراه چند نفر از دوستان توسط جهاد سازندگی به اهواز اعزام شده و از مقری که برای ما تعیین شده بود (دانشگاه جندی‌شاپور) به عملیات منفی رزمی اعزام شدیم و در عملیات بیت‌المقدس تا فتح خرمشهر در کنار شهید حمید باکری (فرمانده گردان) بودم.

عباسی در ادامه از خوشحالی خود رد زمان آزادسازی خرمشهر گفت و افزود: این فتح همراه با حس سرشار غرور بود، چرا که هر گوشه از این خاک گران‌قدر وطن باید برایمان ارزشمندترین و والاترین گوهر در جان باشد و این پیروزی چه آن موقع که شنیدم و چه الان واقعاً برایم خوشایند است.

وی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان بعد از انقلاب به رهبر انقلاب علاقه خاصی داشتند و حرف‌های حضرت آقا را چشم و گوش بسته قبول داشتند، می گوید: اما متأسفانه شرایطی در جامعه ایجاد شد که کسانی به قدرت رسیدند که اصلاً جنگ و جبهه ندیده بودند.

وی با انتقاد از این افراد خاطرنشان می سازد: آنها دقیقاً دنبال مادیات بودند و کسانی هم از ازجان‌گذشتگی کرده و بیشترین هدف آنها پاسداری از دین و انقلاب رو هیچ سمت و خدمتی به آنها نشد درحالی‌که تکریم جانبازان و خانواده‌های آنان و شهیدان باید اولویت کار باشد.

رزمنده دوران دفاع مقدس، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسئولیت سنگین رهبری در مدیریت امور و پیچیدگی‌های کاری ایشان ابراز می دارد: نسل ما نسل سوخته‌ای بود، از وقتی چشم‌هایمان را باز کرده‌ایم جنگ، سختی‌های پس از انقلاب خصوصاً گروهک‌ها و جریانات معارض و ضدانقلاب را بر ما تحمیل کردند.

وی در پایان با آرزوی عاقبت‌به‌خیری برای جوانان گفت: امیدوارم سیاست‌گذاران و مسئولان سیاست‌هایی در جامعه ارائه بدهند که جوانان و آینده‌سازان این مملکت دغدغه شغلی و ازدواج نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است