Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) یکشنبه بعد از ظهر در خصوص دور تازه درگیری‌ها بین دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان موضع گیری کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سخنگوی ناتو اعلام کرد که ارمنستان و آذربایجان باید به فوریت خصومت علیه همدیگر را متوقف کنند. ناتو اعلام کرده که این کشمکش تنها از طریق مجاری دیپلماتیک قابل رفع شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه از بامداد امروز آغاز شد و هر دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند.

باکو از انجام اقدامات تلافی‌جویانه خبر داده و گفته واحدهای پیشرفته ارتش آذربایجان در حال به کار بستن اقدامات تلافی‌جویانه برای سرکوب تحرکات نیروهای ارمنی هستند تا از امنیت جمعیت غیرنظامی که نزدیک خط مقابله نظامی زندگی می‌کنند اطمینان یابند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرده که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناتو ارمنستان آذربایجان ارمنستان ناتو آذربایجان دیپلماتیک درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

کد خبر 6080834

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو