Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، حسین اکبری با بیان اینکه ۴۱ میلیون مترمکعب آب در سال آبی گذشته به تالاب گاوخونی رسید، اظهار کرد: این حجم آب که از سد رودشتین در چهار مرحله کوتاه و موقت رهاسازی شد، نزدیک به ۲۰ درصد تالاب را مرطوب کرد و لکه‌هایی به مساحت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار در عمق کم تالاب نیز آبگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: بهار امسال با آبگیری بخش‌هایی از تالاب انواع پرندگان مهاجر از جمله حواصیل، کشیم، چوب پا و فلامینگو مهمان گاوخونی شدند.

وی با اشاره به اینکه فلامینگوها امسال در گاوخونی جوجه آوری داشتند، گفت: برآوردهای اولیه ما حدود ۱۰۰ فلامینگو بود که پیش‌تر نیز به رسانه‌ها اعلام کرده بودیم اما احساس می‌کردیم شمار فلامینگوها بیشتر باشد چون در عمق گاوخونی بودند و شرایط برای پایش صعب العبور بود با وجود این برای پایش‌های تکمیلی پیاده وارد عمق تالاب شدیم و در مجموع حدود ۴۰۰ فلامینگو مشاهده شد.

رودخانه زاینده رود به حفاظت، مرمت و احیا نیازمند است

اکبری همچنین به پروژه ساماندهی و لایروبی رودخانه زاینده‌رود در شرق اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این یک پروژه و اقدام عملیاتی ضروری است که باید در رودخانه زاینده‌رود حد فاصل سد رودشتین تا تالاب گاوخونی که ۸۵ کیلومتر است اجرا شود زیرا در طول سال‌ها آب در این مسیر جاری نبوده و درختچه‌های بسیاری در بستر رودخانه سبز شده که به نوعی مانع حرکت آب و پساب است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آب اصفهان پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)



منبع:هم میهن

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم) کارشناس شبکه ایران اینترنشنال: اسرائیل با پهپادهای پیتزا بر حمله کرد ؛ ایران دست بالا را دارد (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود
  • حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم
  • جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر
  • اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید