Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم گفت: ایستگاه آتش‌نشانی مادر و بزرگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ زنی می‌شود. - اخبار استانها -

عباس جعفری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این ایام با 7 مهرماه، روز ملی آتش نشانی اظهار داشت: این روز به دلیل شهادت 60 نفر از نیروی آتش‌نشانی در جریان دفاع مقدس در سال 58 نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی، بمباران شدیدی توسط هواپیماهای بعثی عراق به ویژه نقاط صنعتی و پالایشگاه‌های آبادان را مورد هدف قرار داد و در این روز آتش‌نشانان استان خوزستان در جهت عملیات اطفاء حریق به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: در حین عملیات، بارها منطقه در آن روز بمباران شد، اما نیروهای شجاع دست از کار نکشیدند و تعداد زیادی از همکاران در جهت نجات جان افراد شهید شدند و این روز به نام آتش نشان نام گذاری شد.

بارش شدید تگرگ در مشهد/آتش نشانی به شهروندان هشدار دادبررسی تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور آتش نشانی و درجه سخت و زیان‌آور بودن آنهابهره برداری از 6 ایستگاه آتش نشانی تا پایان سال

جعفری در ادامه پیرامون ظرفیت‌های آتش‌نشانی در قم بیان کرد: در حال حاضر 24 ایستگاه آتش نشانی در قم فعال است که با توجه به میزان جمعیت، تناسب خوبی بین امکانات و تجهیزات دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهت افزایش ظرفیت‌های خدماتی در حوزه آتش نشانی، ایستگاه آتش‌نشانی مادر و بزرگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم عنوان کرد: جانمایی ایستگاه آتش‌نشانی مادر در قم کارشناسی شده است، چرا که بلوار پیامبر اعظم(ص) دارای مرکزیت است و در مسیر به شرق و غرب و شمال و جنوب استان دسترسی وجود دارد.

وی گفت: این ایستگاه بسیار بزرگ براساس برآورد‌های انجام شده برای ساخت ابنیه به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعتبار به غیر از هزینه تجهیزات است.

جعفری تصریح کرد: قیمت یک بالابر مجهز بیش از 50 میلیارد تومان است و در تجهیز آتش نشانی به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، پروژه به مزایده رفته و واگذاری طرح به پیکانکار شروع شده است و با کلنگ زنی زمین، ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/457/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بلوار پیامبر اعظم ص ایستگاه آتش نشانی آتش نشانی کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان

آخوند حاج عبدالجبار میرابی امام جمعه اهل سنت حامد قره تپه ترکمن در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ملت مظلوم فلسطین را دعوت به صبر و مقاومت و همدلی و همراهی همدیگر کرد و اظهار داشت: متاسفانه در عالم اسلام ، به غیر کشور عزیزمان هیچ کشوری دیگری حمایت قاطعانه از ملت مظلوم غزه ندارد؛ لذا از خدای متعال درخواست عنایت و آرزوی رهایی این ملت مظلوم را دارم.

آخوند میرابی، افزود: قرآن کریم تمام مطالب دنیوی و اخروی را برای مسلمانان بیان نموده است و امت ها و ملت های مظلوم عالم را به صبر و شکیبایی در برابر مصائب و آسیب ها دعوت نموده است، چراکه به زودی تمام خواهد شد و مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. 

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: یکی از راه های نجات امت اسلامی عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد، به خصوص رهبران و سردمداران مسلمانان دنیا هستند که می توانند با بهره گیری و ارشادات پیامبر اکرم پیرامون مسائل جوامع اسلامی تعقل و تدبیر سودمندی را برنامه ریزی نمایند.

وی اضافه کرد: اگر امروز این بی تفاوتی و عدم انجام وظیفه از سوی کشورهای عربی را مشاهده می کنیم در عدم توجه و عمل به دستورات الهی و سنت رسول خدا(ص) است.

وی اذعان داشت: پیامبر اکرم در حدیثی می فرمایند: «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.؛ هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد، به تمام سردمداران کشورهای اسلامی توصیه  شده است در امورات امت اسلامی تدبر و تعقل داشته باشند و ضمن اینکه خود به این امر عمل کنید مردم را به حدیث پیامبر دعوت نموده تا بتوان با همکاری و همدلی ، ملت و مسئولین متحد شده و در برابر صهونیسم و استکبار ایستادگی کنند.

وی درپایان بر اساس مصداق حدیث پیامبر اسلام به نقش رسانه ها در بالابردن سطح آگاهی جامعه اسلامی اشاره و تاکید کرد: در حدیثی دیگر پیامبر اکرم می فرمایند: «بَلِّغُوا عَنِّي وَلَوْ آيَةً»؛ از طرف من ابلاغ کنید هرچند يک آيه یا يک مسأله باشد؛ سیره رسول خدا را فریاد بزنید بلکه فریب خوردگان به خود آیند و در راه صحیح اسلام گام بردارند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز