Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در مراسم افتتاح دور جدید مرکز تخصصی علامه رفیعی حوزه علمیه استان قزوین اظهار داشت: حوزه علمیه قزوین در امر تحقیق و پژوهش در دوران پس از انقلاب اسلامی پیشینه خوبی دارد و حتی قبل از راه اندازی معاونت پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه قم، در استان قزوین اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوین تصریح کرد: نوسانات، جریانات و اموراتی به وجود آمد که فضای علمی و پژوهشی در یک بازه زمانی مقداری کمرنگ تر شد ولی خوشبختانه امروز این فرصت جدید فراهم شده و می تواند امیدواری زیادی را به همراه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در شهرستان ها علم گریزی زیاد شده است، عنوان کرد: امروزه شرایطی ایجاد شده که در شهرستان ها طلاب در متمرکز شدن به علم و پژوهش باز می مانند و برگزاری چنین دوره ها و کلاس هایی می تواند این مشکلات را کاهش دهد.
این مسئول با اشاره به اهمیت نوع نگاه طلاب به تدریس در حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طلاب با استعانت از خداوند متعال و آیات قرآن کریم نگاه آسمانی و ملکوتی پیدا می کند و باعث رستگاری خود و جامعه می شوند.
عابدینی با اشاره به اینکه طلاب نباید صرفا به دنبال استخدام و جذب در ارگان ها و مراکز دولتی باشند، گفت: با نگاهی به سیره و زندگی علما به این نتیجه می رسیم که هر کس به صورت مخلصانه و دلسوزانه در این فضا گام برداشته نتیجه مثبتی را هم به همراه داشته است و هر کس با روحیات دیگر وارد این فضا شده نتایج مطلوب را کسب نکرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت خلوص نیت در انجام امورات مختلف تصریح کرد: اگر شخصی آیت الله العظمی هم شود سر از انگلیس و آمریکا در می آورد و شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی نام می گیرد.
امام جمعه قزوین گفت: امیدواریم به برکت این حرکتی که به تازگی شروع شده است حوزه علمیه استان در حوزه ها و گرایش های مختلف رشد پیدا کند و تبدیل به یک حوزه فاخر در سطح کشور شود.

برچسب‌ها حوزه علميه نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرآن کریم حوزه علميه نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرآن کریم اخبار کنکور استان قزوین حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم

 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  عابدی در جریان گردهمایی مدیران و مربیان فعال طرح «چهار هزار حافظ به پاس آرمان چهار هزار شهید استان یزد»  گفت: این طرح به همت اتحادیه قرآنی استان شروع و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و در مرحله‌ای هستیم که به همت مربیان و مدیران در عرصه تربیت حافظان قرآن پیش می‌رود و مفتخر هستیم اعلام کنیم این طرح به عنوان یک طرح موفق در کشور مطرح و به استان‌های مختلف معرفی شده تا این سبک استان یزد در کل کشور اجرایی شود. 

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه امسال توانستیم حمایت مالی خوبی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای هرچه بهتر این طرح جذب کنیم افزود: امیدواریم این طرح در سال جاری با قوت بیشتری ادامه یابد و در افق ۱۴۰۴، یزد بیش از چهار حافظ قرآن کریم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر طرح هستند و در جلساتی از طرح بالندگی چهار هزار حافظ به پاس آرمان چهار هزار شهید استان یزد یاد کردند، گفت: گردهمایی بزرگ حافظان قرآن استان در دستور کار قرار دارد تا با حضور مسئولان کشوری و استانی در سال جاری برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با قدردانی از زحمات مربیان و مدیران فعال در این طرح گفت: تلاش کنیم در کنار حفظ قرآن، عامل به قرآن باشیم و عمل به قرآن را در جامعه پیاده کنیم تا جامعه قرآنی داشته باشیم. تربیت نسل قرآنی در جامعه امروز آسان نیست چرا که کودکان و نوجوانان و جوانان ما با انواع و اقسام جاذبه‌های مختلف مواجه هستند، اما در این زمینه باید تلاش کرد تا بتوانیم نسل قرآنی داشته باشیم.

 

عابدی با اشاره به اینکه استقبال از این طرح نشان می‌دهد مردم استان یزد نسبت به قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای دارند بیان کرد: برنامه‌هایی همچون محفل نشان می‌دهد اقدام خوب جواب خواهد داد و امیدواریم طرح چهار هزار حافظ به نیت چهار هزار شهید استان که امروز مورد استقبال قرار گرفته و در کشور به عنوان الگو مطرح شده، به خوبی تداوم داشته باشد تا در حوزه قرآن قدمی برداشته باشیم.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان