Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمدرضا نیکبخت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام "سیامک میرآب سمیعی" مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمایشگاه مرجع تشخیصی سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی لرستان پس از بازدید نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از طریق شرکت " TUV NORD " تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بسیج امکانات، ایجاد آزمایشگاه تشخیص مولکولی و پیوستن به شبکه آزمایشگاهی کووید ۱۹ افزود: در حال حاضر ۲ آزمایشگاه دانشگاهی زیر مجموعه علوم پزشکی لرستان و همچنین ۲ آزمایشگاه خصوصی این حوزه، در فهرست آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کووید ۱۹ قرار دارند.

نیکبخت در خصوص چگونگی ارزیابی آزمایشگاه کووید ۱۹ لرستان عنوان کرد: ارزیابی به طور مشترک توسط ارزیابان شرکت " TUV NORD " و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی انجام شده است.

به گفته میرآب سمیعی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، متخصصین آزمایشگاهی و از همه مهم‌تر کارشناسان آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، مهم‌ترین ارکان پاسخ آزمایشگاهی به این بیماری هستند.

او تاکید کرده است: اهمیت این شبکه در این است که خدمات آن نه تنها به تشخیص کووید۱۹ یا تشخیص مولکولی سایر عوامل مورد نظر برنامه‌های کشوری (مثل هپاتیت و اچ آی وی) محدود نمی‌شود، بلکه اعضای آن بخشی از برنامه آمادگی و پاسخ آزمایشگاهی کشور در بحران، فوریت و بلا خواهند بود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی لرستان آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت علوم پزشکی لرستان آزمایشگاه مرجع کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

بهرام دلفان اظهار کرد: براساس قانون مولدسازی اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی را احصا و برای مولدسازی معرفی کردیم.

وی از معرفی ۴۸ واحد از املاک این دانشگاه برای مولدسازی خبر داد و اضافه کرد: ارزش این واحد‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است و پس از فروش برای تجهیز خوابگاه، پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و بخشی از بیمارستان نیایش هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی داریم و با احداث بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت، گهر دورود ۱۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان افزوده می‌شود.

دلفان یادآور شد: با احداث بیمارستان نیایش، بیمارستان شهدای عشایر را به مرکز تروما و جراحی اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم توریسم درمانی را در استان تقویت کنیم این درحالیست که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار خارجی به استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست احداث لرستان می‌توانیم ۱۰ درصد تخت‌ها را VIP کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه