Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس عالی پور روز یکشنبه در پایان چهارمین جلسه ستاد اربعین قم در تالار کرامت استانداری قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا و موضع گیری ستاد مرکزی اربعین و اینکه مراسمی در مسیر نجف به کربلا نیست و در داخل کشور نیز به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا نمی توانیم مراسم خاص اربعین را داشته باشیم، موکب های قم که سال های گذشته در مرزهای مهران و شلمچه به زائران خدمت می کردند، امسال در داخل قم این کار را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ایام اربعین امسال شیوه فعالیت ایستگاه های صلواتی قم مانند سال های گذشته نیست، و بیشتر حول محور اقدام هایی مانند طبخ و توزیع غدا متمرکز می باشد.

معاون استاندار قم فعالیت موکب های اربعین این استان در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و گفت: قرائت زیارت اربعین نیز در حسینیه ها، مساجد و منازل طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی برای تشویق مردم برای رفتن به راهپیمایی اربعین صورت می گیرد گفت: ضد انقلاب تلاش می کند که بر خلاف مصالح ملی جوسازی کند و در حالی که در سال های قبل فعالیتی که برای سیدالشهدا بود را زیر سوال می بردند و به یک نحوی شایعه پراکنی می کردند، امسال عکس آن عمل می کنند و گروه های مختلف در فضای مجازی سعی دارند تا از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده نمایند.

عالی پور با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه فریب این جوسازی ها را نخورند تصریح کرد: دولت عراق رسما اعلام کرده امسال پذیرایی از زائران خارجی را نخواهد داشت و ما نیز در این خصوص اطلاع رسانی کردیم از این رو هر کسی هر کمک و نذری به نام امام حسین (ع) دارد را باید در داخل کشور و شهر قم انجام دهد.

برچسب‌ها موکب اربعین ستاد اربعین قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین ستاد اربعین قم موکب اربعین ستاد اربعین قم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

طالبی معاون استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: همچنین در راستای اجرای ماده پنج قانون جوانی جمعیت دستگاه‌های خدمات رسان تخفیفاتی لحاظ می‌کنند که در استان هم اجرایی شده است.

وی افزود: این تخفیفات در مورد اشتراک آب و برق برای افرادی که سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند ۵۰ درصد و افراد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، ۷۰ درصد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون ۵۷۵ مورد تخفیف و کنتور رایگان به این خانواده‌ها ارایه کرده و بیش از ۹۰ انشعاب هم در حوزه آب واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سالمندی جمعیت عوارض، عواقب و تهدیداتی در سطح ملی دارد عنوان کرد: جوانی جمعیت فواید بسیار زیادی در بر دارد از همین رو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی مصوب و ابلاغ شد.

طالبی تصریح کرد: لازم است قانون در جای خود اعمال شود و اگر آیین نامه یا ابلاغی ذیل قوانین از سوی وزارتخانه واصل نشده، انتظار می‌رود مدیران پیگیری‌های لازم را انجام دهند جرا که وقتی قانون ابلاغ شود لازم الاجرا است.

وی گفت: تبلیغات محیطی در زمینه جوانی جمعیت اثرگذار بوده و دستگاه‌های فرهنگی باید به این موضوع توجه کنند.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های لازم در این زمینه، ضروری است و متولیان امر باید اطلاع رسانی کافی به جامعه هدف را داشته باشند، چون مردم هنوز به خوبی از قانون جوانی جمعیت مطلع نبوده لذا به دنبال حق و حقوق خود نیستند.

وی بیان کرد: در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو است.

طالبی افزود: درخصوص وام‌ها امسال منابع بهتری جذب شده و امید است صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزندآوری کاهش یابد همچنین ظرفیت خیران برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت گفت: این اقدامات باید به شکل درست اطلاع رسانی شود، زیرا می‌تواند به عنوان تشویق مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرداری‌ها در قانون جدید تخفیفات عوارض و پروانه ساختمانی برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال را قائل می‌شوند که نیاز است اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: قانون مشوق‌های خوبی برای فرزندآوری وضع کرده که باید دستگاه‌های اجرایی در راستای شفاف سازی قانون و تببین ابعاد مختلف آن تلاش کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی