Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:01:33 GMT

امروزه با تورم موزه مواجه هستیم

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۱۹۵

ساعت 24 - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به جای موزه داری، بیشتر دستگاه‌های مختلف موزه بازی می‌کنند و در حال حاضر با تورم موزه مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اعطا در دویست و سی و نهمین جلسه شورا و در جریان بررسی طرح ایجاد موزه کودکان در تهران، در مخالفت با این طرح اظهار داشت: به ۴ دلیل می توان با این طرح مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری تهران ظرفیت و توان اداره یک موزه و رونق دادن به آن را ندارد، و نباید چنین توقعی داشت که شهرداری تهران بتواند چنین مجموعه‌ای را اداره کند.

اعطا با تاکید بر اینکه چند نمونه مشابه آنچه مورد نظر کمیسیون سلامت برای ایجاد موزه است، در تهران وجود دارد، گفت: موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه اسباب بازی، موزه عروسک ملل و موزه فرهنگ کودکی، از جمله مواردی است که در تهران وجود دارد.وی گفت: چرا باید شهرداری تهران به جای کمک به رونق موزه‌های موجود در حوزه کودکان، یک موزه به این موزه‌ها اضافه کند.اعطا موزه داری را کاری تخصصی عنوان کرد، و افزود: موزه داری کاری تخصصی است. و در این حوزه وزارت میراث صاحب‌نظر است، و استانداردهایی را در این حوزه تدوین کرده است.عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به جای موزه داری، بیشتر دستگاه‌های مختلف موزه بازی می‌کنند. و در حال حاضر با تورم موزه مواجه هستیم.

وی با طرح این پرسش که آیا در سایر کشورهای توسعه یافته نیز این گونه است، که هر دستگاهی برای بخشی از فعالیت خود موزه تاسیس کند، گفت: از کمیسیون سلامت شورای شهر می خواهم، برای طرح ایجاد موزه کودکان پافشاری نکنند، و اجازه دهند شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی، به سایر موزه های موجود در این حوزه کمک کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شهرداری تهران موزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، نورایمانی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: همه مجوز‌های قدیمی باید به مجوز الکترونیکی با شناسه یکتا مبدل شده و کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا ندارند، فاقد مجوز شناخته می‌شوند.

وی افزود: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کار‌هایی که این مجوز را نداشته باشند، برای دریافت خدمات از ادارات دولتی و بانک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین از همه مشاغل می‌خواهیم حتما این مساله را پیگیری کنند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به آسان بودن ثبت نام به وسیله تلفن همراه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کسبه به اهمیت این موضوع پی نبرده اند و هنوز همراهی لازم صورت نگرفته است. 

نورایمانی ادامه داد: از ۵۱ هزار جواز کسب رسمی ثبت شده در سامانه فقط ۱۰ درصد مجوز الکترونیکی گرفته اند که یزد نسبت به سایر استان‌ها با عقب ماندگی مواجه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی