Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در رابطه با اراضی ملی و طبیعی بیش از ٤٠ درصد از اراضی را تثبیت کردیم که بیشتر تثبیت اراضی ملی ظرف سال گذشته و به ویژه ٦ ماهه اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چهارمین همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور ذبیح‌الله خداییان رییس این سازمان با موضوع بررسی عملکرد استان‌ها در خصوص اجرای تثبیت اراضی ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور خلق حماسه‌هایی است که جز با خلوص نیت امکان خلق آن وجود نداشت.

 وی در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش گفت: یکی از طرح‌های تحولی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اجرای طرح کاداستر است؛ این طرح از آثاری برخوردار است که اجرای آن برای کشور لازم و ضروری است.

 خداییان با اشاره به آثار اجرای طرح کاداستر افزود: یکی از آثار آن امکان مدیریت زمین و مسکن در کشور است که با تثبیت هر قطعه از زمین در سامانه طرح کاداستر و بارگذاری کلیه اطلاعات حقوقی ملک و ذخیره آن در بانک جامع املاک، امکان مدیریت زمین و تصمیم‌گیری در آن فراهم می‌شود و به زمین و مسکن در کشور سامان می‌دهد، لذا مسئولان می‌توانند از این بانک جامع به فراخور نیاز کشور استفاده بهینه کنند.

 وی ادامه داد: همچنین این طرح موجب امنیت در کشور می‌شود چرا که بسیاری از اختلافات در این زمینه اختلافات مرزی است، چون حدود مشخص نیست و گاهی چند روستا به خاطر اختلافات ملکی به مشکل برخوردند لذا اجرای طرح، موجب جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی ملی و منابع طبیعی می‌شود.

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در بسیاری از موارد افرادی به حریم دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، راه‌ها، راه‌آهن و خطوط برق فشار قوی تجاوز می‌کنند که باید با طرح دعوی نسبت به تخریب این مستحدثات اقدام شود که این‌ها زیان‌آور است در حالی که اگر محدوده مشخص شود کمتر شاهد چنین ساخت و سازهایی هستیم.

 وی تاکید کرد: بیشتر پرونده‌ها در دستگاه قضایی مربوط به زمین و مسکن است لذا اجرای این طرح از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری می‌کند.

 خداییان افزود: بیش از ٩٠ درصد اراضی کشور متعلق به دستگاه‌های اجرایی و دولتی هستند، لذا می‌طلبد این دستگاه‌ها همکاری بیشتری داشته باشند. وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت و آموزش و پرورش باید جدیت بیشتری در مستند کردن اراضی دولتی داشته باشند.

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در رابطه با اراضی ملی و طبیعی بیش از ٤٠ درصد از اراضی را تثبیت کردیم که بیشتر تثبیت اراضی ملی ظرف سال گذشته و به ویژه ٦ ماهه اخیر بوده است.

 خداییان گفت: طبق قانون جامع حدنگار مصوب شد که از سال ٩٤ تا ٩٩ باید اجرای طرح کاداستر به اتمام برسد، اما متاسفانه اجرای طرح در گذشته با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار و کمبود نیرو و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی مواجه شده بود و لذا همین عوامل موجب شد این طرح نتواند در مهلت قانونی به اتمام برسد بر همین اساس با مدیریت جدید در قوه قضاییه اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت لذا در کمتر از دوسال اقدامات خوبی انجام شد.

 وی تصریح کرد: بخشی از اجرای طرح مربوط به اراضی زراعی است لذا ما شرایطی فراهم کردیم تا با کمترین هزینه، حدود دقیق املاکی که مشخص نیست، تعیین گردد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طرح کاداستر اراضی ملی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند

رئیس‌جمهور گفت: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد...

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آثار و برکات ‌فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودکش‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.

رئیس‌جمهور همچنین همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی مطلوب نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته قدردانی است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون قطعی شده است، مورد توجه قرار دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.

آیت الله رئیسی همچنین از زمان‌شناسی و حضور به موقع وزیر کشور در صحنه حوادث طبیعی و پیگیری رفع مشکلات آسیب دیدگان قدردانی کرد.

در جلسه امروز هیات دولت آقایان یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری‌های مازندران و لرستان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند.

در ابتدای این جلسه وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت ۱۹۰ میلیمتری بارندگی و رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:‌ در فروردین‌ماه ۶۰ درصد از بارش‌های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از مجموع نرمال بیشتر بوده و افت ۱۵ درصدی بارش نسبت به حد نرمال در تهران نیز با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده جبران خواهد شد.

علی اکبر محرابیان توزیع بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی‌های بارشهای اخیر عنوان کرد و با اشاره به نقش اقدامات زیر بنایی دولت از جمله ساخت سد و سدبندها و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب رسانه ملی در کاهش قابل توجه میزان خسارت سیل اخیر در جنوب شرق کشور گفت‌: به رغم اینکه میزان بارش‌ها در کشور ما به ویژه بخش‌های جنوب شرقی کشور از برخی کشورهای همسایه به مراتب بیشتر بود، اما خوشبختانه با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام رسانه ملی، میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های جنوبی کشور به مراتب کمتر از کشورهای همجوار بود.

در ادامه جلسه امروز هیات دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود ۳۱ درصد رسیده و در شرف ورود به کانال ۲۰ درصد است و تورم ۱۲ ماهه هم به ۳۸.۸ درصد رسیده که به معنای ورود به کانال ۳۰ درصد است.

داود منظور ابراز امیدواری کرد: با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم ۱۲ ماهه تا کانال ۲۰ درصد کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • رئیسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رییسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است