Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در آخرین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس، در آیین افتتاح نگارخانه (گالری) ورودی فاز دوم ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شیراز، با بیان اینکه احداث هر کیلومتر از پروژه مترو در حال حاضر بسیار دشوارتر و پُرهزینه‌تر از سال‌های گذشته است، افزود: فعالیت‌ دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف، همچون یک دو امدادی است که عده‌ای کار را شروع کرده، گروه دیگری کار را ادامه می‌دهند و به سرانجام می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: امروز نیز قسمت عمده‌ای از اجرا و همچنین بهره‌برداری این پروژه که پیشتر آغاز شده، توسط مدیریت شهری کنونی انجام شده است.

استاندار فارس، با بیان اینکه توسعه مترو علاوه بر حفظ محیط زیست و سرعت بخشیدن به حمل و نقل درون شهری، توسعه شهری را به روز و به هنگام می‌کند، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری شیراز باید ایجاد و توسعه سایر مدل‌های حمل و نقلی از جمله تراموا (واگن برقی) را در دستور کار قرار دهد.

رحیمی، در بخش دیگری از سخنان خود، همچنین بر پاسداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس تاکید و بیان کرد: پیگیری اهداف شهدا که همانا توسعه، آبادانی و سرافرازی ملت ایران است به معنای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگری‌های آنان است.

استاندار فارس اضافه کرد: در ایام تشدید تحریم ها، مجموعه دستگاه‌ها اعم از دولت و شهرداری‌ها تلاش خوبی داشته‌اند و ما به خوبی می‌دانیم امروز مردم فشارهای زیادی را متحمل شده‌اند اما باید به روشنی با مردم سخن بگوییم و دلیل اصلی گرفتاری‌ها و تنگناها را شرح دهیم.

رحیمی، با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه نباید در باره مسبب مشکلات کشور آدرس اشتباه به مردم داد، گفت: اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند با نا کارآمد جلوه دادن بخشی از نظام، خود را کارآمد جلوه دهند، هیچ کمکی به رفع مشکلات پیش‌رو نخواهد کرد.

وی بیان داشت: عرصه تلاش و فعالیت به مثابه جهاد است و این تلاش‌ها زمانی که در شرایط دشوار انجام می‌شود، بسیار ارزشمند است و امیدواریم که با اتحاد و همدلی که بین مسوولان، دستگاه‌های اجرایی و نهادها وجود دارد، شاهد رشد و توسعه روز افزون استان فارس باشیم.

از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اجرای خط دوم و سوم مترو شیراز در حال انجام است

شهردار شیراز نیز در این آیین، با بیان اینکه عملیات قطار شهری شیراز پس از تهران و مشهد در کشور پیشتاز است، گفت: روند اجرایی خطوط دوم و سوم متروی شیراز هم اینک در حال انجام است و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های بی‌دریغ استانداری فارس، شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

حیدر اسکندپور، همچنین خواستار تداوم حمایت‌های دولت، شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط از عمیلیات‌های سازندگی و اجرایی شد و اظهار داشت: امروزه درک دوجانبه مردم و حاکیمت از یکدیگر و افزایش مشارکت و پیوستگی در جامعه، از نیازهای اصلی کشورمان است.

وی، همچنین به لزوم پاسداشت مقام شامخ شهدا اشاره و بیان کرد: هدف از نصب سردیس شهدای گرانقدر، گرامیداشت یاد و خاطره آنهاست و اینکه برای نسل آینده، ارزش و جایگاه والای شهدا را تبیین کنیم.

شهردار شیراز با استناد به کتابی پیرامون دفاع مقدس که چندی پیش در شورای اسلامی شهر شیراز رونمایی شد، افزود: شهید مطهرنیا، فرمانده عملیات کربلای پنج تا پشت خطوط دشمن به تنهایی رفت تا از باز بودن معبر مطمئن شود و پس از آن نیروهای خود را به سوی دشمن بعثی فرماندهی کرد، خیل عظیمی از شهدای عملیات کربلای پنج و جنگ تحمیلی را جوانان ۲۰ ساله تشکیل دادند و در حقیقت آنها بودند که جنگ را اداره کرده و مانع از تجاوز دشمن و از دست رفتن خاک وطن شدند.

افتتاح فاز دیگری از ایستگاه مترو امام حسین (ع) شیراز

ریس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: بهره‌برداری از فاز ۲ ایستگاه مترو میدان امام حسبن (ع) همزمان با ورود دستگاه حفاری تی بی ام خط ۲ مترو به این ایستگاه است.

حسن مرادی افزود: عملیات حفاری دستگاه تی بی ام خط ۲ مترو در یک سال اخیر، پیشرفت قابل ملاحضله‌ای داشته است و با وجود مشکلات به وجود آمده تا پایان مهرماه ۹۹، حفاری خط ۲ مترو به ایستگاه میدان آزادی می‌رسد.  

وی اضافه کرد: دستگاه تی بی ام در خط ۲ مترو، بیش از هفت هزار متر حفاری تونل شماره یک و حدود هفت هزار و ۱۰۰ متر حفاری تونل شماره دو را انجام داده است که این امر بیانگر آن است که پیشرفت‌های خوبی در خط مترو در حال انجام است.

مرادی اظهار داشت: ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) در مدت ۱۰ تا۲۰ سال آینده با توجه به توسعه شهر شیراز و محل تلاقی ۲ خط مترو و حجم جابه جایی مسافر، مهمترین ایستگاه مترو شهر شیراز خواهد بود.

وی، با بیان اینکه این ایستگاه از نظر زیربنا جزو بزرگتربن ایستگاه‌های کشور است، بیان کرد: فاز نخست ایستگاه مترو امام حسین (ع) با ۳۰ هزار مترمربع و اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ افتتاح شد و فاز ۲ همین ایستگاه با ۲ هزار مترمربع مساحت و یک هزار و ۵۰۰ مترمربع محوطه سازی با هزینه‌ای افزون بر ۲۵۰میلیارد ریال امروز (ششم مهرماه ۹۹) به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به افزایش هزینه‌های تجهیز و ساخت ایستگاه مترو بیان داشت: برای نصب چهار پله برقی در نگارخانه ورودی فاز دوم ایستگاه امام حسین (ع) هشت میلیارد تومان هزینه شده و در کنار این موارد در بخش شرقی ورودی این نگارخانه نیز سالن و محوطه سازی ایجاد شده است.

برچسب‌ها حیدراسکندرپور مدیریت شهری عنایت الله رحیمی شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرداری شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز اخبار کنکور ایستگاه مترو بهره برداری شهر شیراز دستگاه ها امام حسین دفاع مقدس خط ۲ مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانا وایگل، نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی بین‌المللی تصمیم دارد این ایستگاه را از انحصار خارج کند و امکان استفاده از کپسول‌ها و فضاپیمای مختلف را در این ایستگاه مداری مهیا سازد.

وایگل در حال حاضر مدیر ایستگاه فضایی بین‌المللی است و به مدت ۲۰ سال در ناسا وظایفی را از جمله مدیر اداره وسایل نقلیه ایستگاه فضایی در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، معاون اداره مدیریت پرواز در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و مدیر پرواز در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ خدمت کرده است.

وی که از سال ۲۰۲۱ مستقیماً در کنار مونتالبانو در مدیریت ایستگاه  مشغول به کار بوده در مصاحبه اخیر خود گفته است، من تجربه زیادی در مورد چالش‌هایی که وجود دارد به دست آورده‌ام.

نخستین زنی که مدیریت برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی را برعهده گرفته، می‌گوید که از نظارت بر فعالیت‌های تجاری فضایی در مجموعه مداری هیجان‌زده است.

وایگل روز یکشنبه رسماً سکان مدیریت برنامه ایستگاه فضایی بین المللی را به جای جوئل مونتالبانو به دست گرفت و تصمیم دارد برنامه‌های این ایستگاه را با تحولات زیادی همراه سازد. 

سمت مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی از سال ۱۹۹۴ وجود داشته و اکنون تیم تحقیقاتی نخستین مدیر زن این ایستگاه در چندین مرکز ناسا در ایالات متحده فعالیت دارند و پشتیبانی می‌شوند. تیم تحت حمایت وی در سال ۲۰۲۳، ۴۰ ماموریت پویا در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به سرانجام رساندند که از جمله آنها می‌توان به پیاده‌روی‌های فضایی اشاره کرد. قرار است این ایستگاه مداری در سال جاری میلادی میزبان تعداد بیشتری از ماموریت‌ها باشد.

مقامات ناسا اظهار داشتند: وایگل مسئولیت مدیریت، توسعه، یکپارچه‌سازی و بهره‌برداری را از مجموعه مداری بر عهده خواهد داشت. این ایستگاه از نوامبر ۲۰۰۰ به طور مداوم سرنشین داشته و تاکنون میزبان ۲۷۶ فضانورد از ۲۲ کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • خیران فارس ۱۳۶ تفاهم نامه به ارزش ۵۴۳ میلیارد تومان منعقد کردند
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • خرید ۴۰ خانه اطراف حرم شاهچراغ (ع) جهت فعالیت فرهنگی
  • تیم رسانه‌ای دستگاه‌های فرهنگی فارس میدان‌دار باشند
  • تبدیل ۴۰ خانه اطراف حرم شاهچراغ(ع) به مرکز فرهنگی
  • ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ مترو تهران در سال جاری تکمیل می‌شود
  • تکمیل ۵ ایستگاه باقی‌مانده در خطوط ۶ و ۷ در سال جدید