Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شادا،  معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای، از کلیه دارندگان اوراق مالی اسلامی با سر رسید زودتر از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ که متقاضی تسویه اوراق یادشده از طریق تحویل نفت خام صادراتی توسط شرکت ملی نفت ایران هستند، دعوت کرد درخواست خود را به این معاونت، ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بدین وسیله از کلیه اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی دارنده انواع اوراق مالی اسلامی منتشر شده برای تامین منابع بودجه عمومی دولت با سررسید زودتر از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ که متقاضی تسویه اوراق یادشده از طریق تحویل نفت خام صادراتی توسط شرکت ملی نفت ایران با استفاده از ظرفیت بند (و) تبصره (۱) قانون بودجه سال‌جاری، موضوع ماده (۱۱) آیین‌نامه اجرایی بند مذکور (تصویب نامه شماره ۳۹۱۲۸/ت ۵۷۷۲۵ ه‍ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ هیأت وزیران) هستند، دعوت می‌شود درخواست خود را در قالب فرم پیوست (دربردارنده اطلاعات متقاضی و اطلاعات اوراق در اختیار) به همراه تاییدیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مبنی بر ضبط اوراق مالی اسلامی، به این وزارت (خزانه‌داری کل کشور - مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی) ارائه کنند.

بدیهی است درخواست‌هایی که حائز شرایط باشند برای صدور ابلاغ و تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و پس از آن از طریق سازمان مذکور به شرکت ملی نفت ایران برای تحویل نفت خام صادراتی اعلام می‌شود.  اجرای مواد (۵) تا (۱۱) آیین‌نامه یادشده برای افراد حقیقی/حقوقی و همچنین اشخاص ذی‌نفع ذکر شده در ماده (۱۱) آیین‌نامه اجرایی یاد شده الزامی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد اوراق مالی اسلامی نفت خام اوراق مالی اسلامی تحویل نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت امسال چقدر خرج دارد؟

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ حدود ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان مصارف برای خود در بخش‌های مختلف پیش‌بینی کرده که از کل این هزینه‌ها، سهم هزنه‌های عمومی دولت مثل جبران خدمت کارکنان، یارانه، رفاه اجتماعی و غیره از کل هزینه‌ها ۲۹.۶، هزینه‌های عمرانی ۶.۳ و تملک دارایی‌های مالی ۴.۵ درصد است.

به گزارش ایسنا، بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه که از روز گذشته در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته، مصارف بودجه در سال جاری ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲۴.۲ درصد داشته است.

در مجموع کل هزینه‌های بودجه سالانه شامل مصارف بودجه عمومی دولت و مصارف شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها است که امسال سهم آن‌ها به ترتیب حدود ۴۴.۷ و ۵۸.۹ درصد از کل هزینه‌ها برآورد شده است. مصارف بودجه عمومی شامل هزینه‌ها، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و مصارفی است که از محل درآمدهای اختصاصی دولت تامین می‌شود.

آنطور که در جدول شماره یک لایحه بودجه سال جاری مشخص شده، ۱۸۷۸ هزار میلیارد تومان به هزینه‌ها (شامل جبران خدمت کارکنان، یارانه، رفاه اجتماعی، استفاده از کالا و خدمات و غیره)، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به تملک دارایی سرمایه‌ای و ۲۸۳ هزار میلیارد تومان به تملک دارایی‌های مالی اختصاص دارد که جمع مصارف عمومی دولت را به ۲۵۶۲ هزار میلیارد تومان می‌رساند.

بر این اساس هزینه‌های دولت، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی نسبت به سال قبل به ترتیب ۲۹.۲، نزدیک به ۲۲ و ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین جمع مصارف عمومی دولت در سال جاری ۲۹.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. به بیان ساده‌تر تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به معنی هزینه‌های عمرانی و تملک دارایی‌های مالی شامل هزینه‌های مربوط به بازپرداخت اصل اوراق مالی، تسهیلات بانکی، وام‌های خارجی و غیره است.

بر این اساس در سال جاری سهم هزینه‌های عمومی، هزینه‌های عمرانی و تملک دارایی‌های مالی از کل مصارف بودجه به ترتیب ۲۹.۶، ۶.۳ و ۴.۵ درصد خواهد بود.

گفتنی است؛ دولت برای سال جاری ۲۷۵ هزار میلیارد تومان جبران هزینه از محل درآمدهای اختصاصی در لایجه بودجه پیش‌بینی کرده است که با اختصاص آن مصارف بودجه عمومی دولت به ۲۸۳۷ هزار میلیارد تومان می‌رساند. بر این اساس جبران هزینه از محل درآمدهای اختصاصی بودجه ۵۲.۸ درصد و مصارف بودجه عمومی دولت ۳۱.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. سهم درآمدهای اختصاصی از کل بودجه نیز ۴.۳ درصد خواهد بود.

مصارف شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها نیز با افزایش ۲۰.۸ درصدی نسبت به سال قبل، بیش از ۳۷۴۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و همانطور که پیش‌تر اشاره شد، سهم این بخش از کل منابع بودجه ۵۸.۹ درصد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • تحویل پروژه ۱٠۸ واحدی مسکن دهاقان تا پایان خرداد/ کلنگ‌زنی فاز دوم نهضت ملی مسکن
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • دولت امسال چقدر خرج دارد؟