Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بحبوحه دور تازه تنش‌ها میان ایروان و باکو، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان از احتمال به رسمیت شناختن استقلال منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.

نیکول پاشینیان روز یکشنبه در جلسه اضطراری پارلمان ارمنستان اعلام کرد دولت ایروان اعطای رسمیت دیپلماتیک به منطقه خودمختار قره باغ را در دست بررسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر ارمنستان گفت مسئله به رسمیت شناختن (جمهوری آرتساخ) در دستور کار ما قرار دارد. ما باید اتخاذ این تصمیم را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهیم. ایروان تمام سناریو‌های احتمالی در این خصوص را مدنظر دارد.

منطقه ارمن نشین «ناگورنو-قره باغ» (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور‌های جهان حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می‌داند.

جمهوری آرتساخ با نام رسمی جمهوری قره باغ کوهستانی موضوع مورد مناقشه چند دهه‌ای آذربایجان و ارمنستان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه قره باغ تنش آذربایجان و ارمنستان نخست وزیر ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند