Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یک منبع آگاه در رابطه با پروژه اجرایی میدان جمهوری به خبرنگار فارس گفت: طرح مطالعاتی و توجیهی در رابطه با این پروژه انجام نشده است و با کوچکترین مشکل تأسیساتی و معارض پیمانکار می‌تواند کار را تعلیق کند و بابت همه مشکلات پیش آمده برای پروژه و مدت زمان تعلیق پروژه از شهرداری خسارت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مدیریت شهری اظهار داشت: ابهامات زیادی در رابطه با این پروژه وجود دارد از جمله اینکه آیا شیب طولی حداکثر 8 درصد توسط مشاور و طراحان پروژه پیش بینی شده است یا خیر؟ چون اگر بنا زیرگذر حداکثر 8 درصد شیب داشته باشد باید طول پروژه را بلندتر کنند تا وضعیت استاندارد ایجاد شود و با توجه به اینکه از مسیر پل شهید روحانی وارد زیرگذر خواهیم شد وضعیت نامطلوبی از نظر شهرسازی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از چه بابت هنوز فاز صفر پروژه انجام نشده و مطالعات سونداژها کامل نیست پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است و این عجله و شتاب زدگی برای چیست؟  آیا با کوچکترین مشکل تأسیساتی و داشتن معارض پیمانکار ادعای تعلیق نمی‌کند؟

این مقام مطلع افزود: کارشناسان محیط زیست معتقدند بخش زیادی از درختان میدان قابل انتقال نیستند و در این جا‌به‌جایی از بین خواهند رفت.

این کارشناس مدیریت شهری بیان داشت: چالش دیگری که در رابطه با این پروژه وجود دارد کلوکتور آب‌های سطحی است که از سمت شرق به غرب به میدان جمهوری می‌آید و پس آب‌های زیادی هم آنجا می‌آید و در بلوار ماهان تخلیه می شود که با فرا رسیدن فصل زمستان احتمالا مشکلاتی در ایام بارش‌ها داشته باشیم و چرا در مطالعات اولیه به این موارد پرداخته نشده است؟

وی افزود: احداث روگذر و زیرگذر در دنیا منسوخ شده است  و باید با نگاه کارشناسی نیازهای شهر را دنبال کرد. خیلی از کارشناس‌ها معتقدند که می‌توانستیم بعد از برداشتن میدان، یک چهارراه برای محل در نظر بگیریم و مدت زمان چراغ راهنمایی را بیشتر بکنیم. به نظر می‌رسد سر ریز این ترافیک در شرایط فعلی به سمت سه راهی دانشگاه می‌رود که قطعا آیندگان هم با این حساب باید آنجا پل بزنند.

انتهای پیام/ب  

منبع: فارس

کلیدواژه: میدان جمهوری کرج شهرداری کرج شورای شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم تملک شد