Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:35:16 GMT

دفاع دیروز، جهاد امروز

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۴۰۸

دفاع دیروز، جهاد امروز

به گزارش ایرنا، ۴۰ سال از روزی که دشمنان تمام توان خود را بکار گرفتند تا انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کنند، می گذرد، چهل سالی که روز به روز به عزت ایران و ایرانی افزوده و از ابهت پوشالی استکبار جهانی کاسته شد تا دنیا به این باور بزرگ برسد که ایران، ابرقدرت بزرگ جهانی شده و با هیچ حربه‌ای نمی توان آن را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای جبهه و جنگ سرشار از درس‌هایی بود که در طول چهل سال گذشته تکرار شد و از اسفند پارسال که کرونا کشورمان را در برگرفت، عرصه دیگری از جهاد و دفاع گشوده شد و این بار لشگریان سفیدپوش وارد عرصه دفاع از سلامت مردم شدند.

چه در دفاع مقدس و چه در عرصه مقابله با کرونا، این مردم هستند که حرف اول را می‌زنند.

امروز دانشگاه علوم پزشکی کردستان میزبان یادواره شهدای بسیج دانشجویی بود، مکانی که انتخاب آن برای این موضوع در شرایط کنونی که هفت ماه از جهاد بزرگ کادر بهداشتی و درمان می‌گذرد، انتخابی بجا بود.

وارد محوطه دانشگاه که می شوی، زیر درختان بزرگ و قدیمی صندلی چیده‌اند، روبرویت تابلویی بزرگ مزین به عکس شهداست، درست در نقطه طلایی تابلو، عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم می‌خورد، کنارش نوشته: «ما قوی هستیم» همین جمله کافی است تا تاریخ معاصر ایران از مقابل چشمانت بگذرد و به اینجایی برسی که دشمن از هر دری وارد می‌شود تا درها را به رویت ببندد ولی هربار خدا در دیگری را به رویت می‌گشاید.

آن طرفتر عده ای از دانشجویان لباس فارغ‌التحصیلی به تن دارند و باهم عکس یادگاری می گیرند، فرصت خوبی است، خودم را به آنان می‌رسانم تا از رسالتشان بپرسم.

پریسا خالدیان یکی از آن دانشجویان است و درباره شباهت این روزهای کشور به روزها دفاع مقدس گفت: آن روزها خون و خرابی و تهاجم دشمن بود و امروز تهاجم تحریم و کرونا.

او وظیفه خود و دیگر کادر درمان در کنار درمان جسم را درمان روحیه مردم ب‌ویژه بیماران دانست و افزود: در طول این روزها بارها در عرصه خدمت به مردم حاضر شدیم و با اینکه دانشجو بودیم، قبل از فارغ التحصیلی به کمک مردم رفتیم.

و این حرف‌ها چقدر شباهت دارد به همان روزهایی که دانشجویان، قلمشان را تفنگ کردند و در جبهه های جنگ در برابر دشمن ایستادند.

هفت ماه جهاد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم از هفت ماه جهادی گفت که تلخی ها و شیرینی هایی داشت و پیکاری که هنوز ادامه دارد.

دکتر فرزین رضاعی قدردان افرادی بود که بدون منت جانانه جنگیدند و فراتر از انتظارها ظاهر شدند تا کردستان بتواند تا به امروز در مقابله با کرونا موفق باشد.

وی به عملکرد خوب بسیج دانشجویی در روزهایی که هراس شدیدی از کرونا وجود داشت اشاره کرد و اظهار داشت: با پدیده‌ای نو و ناشناخته مواجه بودیم که کمتر کسی در دنیا حاضر می شد تا جان خود را به خطر بیندازد و وارد این جبهه شود ولی دانشجویان بسیجی این خطر را به جان خریدند و برای تهیه اقلام حفاظتی تلاش کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در روزهای کرونا، شرایط جبهه و جنگ تکرار شد، افزود: خیرین و مردم با همه توان خود پای کار آمدند و نشان دادند که بسیج یک ایده و فکر است و خطکشی و مرزبندی نیست.

وی با اشاره به روزهای اوج‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان گفت: علاوه بر ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از کادر بهداشتی و درمان که بطور مستقیم درگیر این بیماری بودند، صدها نفر از مردم هم آمدند و با تولید اقلام حفاظتی و توزیع بسته های معیشتی نگذاشتند مردم غیر از رنج بیماری، درد دیگری را متحمل شوند.

رضاعی تاکید کرد: خیلی وقت‌ها پیش آمد که در موج شدید بیماری، شبانه یک بخش ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی می‌شد و در این میان فرقی نداشت کسی چه مقام و منصبی دارد بلکه همه از جان و دل تلاش کردند.

وی به موفقیت‌های کردستان در کنترل بیماری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از افتخاراتی که استان دارد، کنترل سریع بیماری در موج شدید آن بود که با کمک و همدلی همه به دست آمد.

دفاع همیشه مقدس

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دیگر سخنران این برنامه بود که گفت: حوزه بهداشت و درمان و همه دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط کرونایی اقدام خوب و برجسته‌ای داشتند که امیدواریم تداوم آن منجر به قطع زنجیره کرونا شود.

سردار سید صادق حسینی با اشاره به اینکه رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مسیر واضحی برای همکان است، افزود: تعطیلی مراسم بزرگی همانند اربعین که رهبر معظم انقلاب برگزاری آن را منوط به تصمیم ستاد کرونا دانستند، نشان می‌دهد که تاکید ایشان بر رعایت همه جوانب بهداشت است.

وی از جنگ به عنوان آخرین حربه‌ای نام برد که برای توسل به‌زور انجام می شود، اضافه کرد: استکبار جهانی در بن سیاسی آن زمان خود با تحمیل ۸ سال جنک علیه ملت ایران، بدنبال از بین بردن انقلاب نوپای اسلامی بود.

وی هشت سال دفاع را از آن جهت مقدس دانست که از دین، حکومت، ناموس و تمامیت ارضی دفاع شد و ذره ای از خالک وطن به دست دشمنان نیفتاد.

سردار حسینی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی پیام دوستی و صلح برای همه ملت‌های دنیاست، افزود: انقلاب ما به تاسی از پیامبر مکرم اسلام، هیچ وقت بدنبال جنگ نبوده و نیست.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان وظیفه امروز همگان را حمایت از کشور در برابر توطئه های مختلف دانست و یادآور شد: تفرقه اندازی، تحریم، برجسته سازی مشکلات و پرداختن به موضوعات واهی که وجود خارجی ندارد، از جمله حربه های دشمن در این روزها است.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه منکر بیکاری، گرانی و شکلات اقتصادی نیستیم، اضافه کرد: در کنار همه این مسائل، منابع غنی داریم که اگر با اخلاق، تعهد، ایمان و وحدت همراه شود در مسیر شهدا قرار می‌گیریم که تاکنون هم اینگونه بوده است.

وی ۲ جبهه امروز را جنگ اخلاقی، فرهنگی و معنوی و جنگ اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: برای مقابله با این جنگ‌ها باید پرچمداران خوبی باشیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تاکید کرد: آمریکا توان کشیدن هیچ ماشه‌ای را علیه ملت ایران ندارد چرا که می داند ایران از کشورهای مهم با نقش محوری در دنیا است.

تجربه دفاع مقدس نقشه راه غلبه بر مشکلات

مسوول بسیج دانشجویی کردستان هم به تلاش دانشجویان قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در استان اشاره کرد و افزود: توزیع مواد ضدعفونی کننده در بین ۲۵ هزار و ۵۰۰ خانوار که بیشتر آنان از اقشار آسیب پذیر بودند از جمله این اقدامات است.

توحید رستمی به تولید و توزیع ۸۰ هزار عدد ماسک در استان توسط دانشجویان بسیجی اشاره کرد و گفت: ۹ هزار بسته معیشتی و  هفت هزار پرس غذای گرم نیز در قالب کمک‌های مومنانه در بین مردم توزیع شد.

وی تجربه دفاع مقدس را راهی ارزشمند برای غلبه بر تمام مشکلات دانست و اضافه کرد: در بعد اقتصادی هم می توان با همین تجربه، امور را به بهترین شکل به پیش برد.

دفاع باقی است

این روزها که دفاع مقدس ملت ایران در هفته اول مهر به چهلمین سال خود رسیده است، شاهد موج دیگری از ایثار اجتماعی هستیم که از تعهد افرادی برخاسته که به قسم خود پایبند هستند و همین فضلیت و از خودگذشتگی آنها باعث شده تا مردم آنان را با رزمندگان دوران دفاع مقدس مقایسه کنند و از آنان به عنوان قهرمانانی یاد کنند که در گذر تاریخ جلوه های ایثار آنان ورق خواهد خورد.

کادر بهداشت و درمان هم همانند شهدا و رزمندگان، با آگاهی و شهامت قدم  در راهی گذشتند که شاید جانشان را از دست بدهند ولی می‌دانند که جامعه را نجات خواهند داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان دفاع مقدس بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان دفاع مقدس بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان دفاع مقدس بهداشت و سلامت اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت درهم امارات در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است. قیمت درهم امارات که دیروز با کاهش قیمت ۱۴۰ تومانی به ۱۸,۰۸۰ رسیده بود، امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳۳۰ تومانی (۱.۸۶ درصد) به ۱۷,۷۵۰ تومان رسید.

بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۷۵۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۳.۶۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۷.۲۴ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۳۶۷ درهم امارات.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۵۶ درهم امارات.

منبع: رکنا

tags # درهم امارات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • قیمت درهم امارات امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است