Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: شاعرانی که جانفشانی شهدا را منعکس و بازگو کرده در تاریخ جاودانه خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار سیدصادق حسینی عصر امروز در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره شعر بسیج (رازهای ارغوانی) و شب شعر دفاع مقدس که در جوار مزار شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شعر و شاعران در کشور ما جایگاه برجسته و کهنی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حماسه سرایان، غزل‌سرایان و شاعرانی که در بخش آئینی مطالبشان را ارائه می‌کنند دارای ارزش و قرب هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با ذکر اینکه حضرت آقا به این حوزه علاقه و توجه خاصی دارند، دلیل این امر را این‌گونه شرح داد: تولید ادبیات فوق‌العاده مؤثر و بخشی از ادبیات کهن و خوب ما ایرانیان، مرتبط با شعر است.

وی با تأکید بر اینکه بزرگان شعر در تاریخ ما جاودانه هستند، تصریح کرد: این امر محدود به یک سبک خاص نبوده و شامل تمامی غزل‌سرایان، مثنوی گویان، خالقان دوبیتی و دیگر سبک‌های ادبی می‌شود.

سردار حسینی با اذعان به اینکه شعر در دوران دفاع مقدس بسیار مؤثر بود، ادامه داد: شعر در انگیزش نیروها، در ترغیب، ارائه جانبازی و ایثار نیروها نقش‌آفرین بوده است.

یادداشت| شعر مقاومت؛ الفبای ظلم‌ستیزی و حق‌طلبینماینده ولی‌فقیه در کردستان: شعر آئینی ظرفیت عظیمی برای وصف جایگاه اهل‌بیت(ع) است

وی با بیان اینکه در قالب یک شعر کوتاه می‌توان یک پیام را شیوا و زیبا به مخاطب ارائه داد، خاطرنشان کرد: گاهاً یک کتاب و سخنرانی این قابلیت را نداشته و یک شاعر خوش قریحه با یک شعر گیرا و جذاب این موضوع را منتقل می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با گریز به اینکه در قدیم‌الایام مجالس شعر خوانی در خانواده‌ها برگزار می‌شد، یادآور شد: امروز تلویزیون سهم بزرگی را در گردهمایی‌هایی خانواده‌ها به خود اختصاص داده است.

وی با درخواست اینکه می‌بایست حفظ میراث ارزشمند معنوی همچون شعر را باید حفظ کرد، افزود: من خود شاعر نیستم اما علاقه خاصی به این حوزه دارم چراکه شعر از جمله ظرفیت‌هایی است که گیرا، رسا و گویاست.

سردار حسینی با تأکید بر اینکه شاعرانی که جانفشانی شهدا را منعکس و بازگو می‌کنند در تاریخ جاودانه خواهند شد، گفت: این امر علاوه بر اینکه شاعران دینشان را به شهدا ادا کرده، باعث ماندگاری این ایثارگری‌ها در تاریخ و انتقال آن به نسل جوان خواهند شد.

انتهای پیام/482/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ایام آغاز سال جدید با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایام آغاز سال جدید با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این فرمانده بلندپایه سپاه، با سربازان افطار کرد +عکس
  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کازرون اهدا شد
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • فعالیت های جهادی نوروزی در آرادان
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند