Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:52:57 GMT

احتمال تعطیلی مدارس و مراکز علمی در قزوین

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۴۲۰

احتمال تعطیلی مدارس و مراکز علمی در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم قزوین برگزار اظهار کرد: بی‌توجهی به پروتکل‌ها باعث رشد بی‌اندازه این بیماری در استان قزوین شده است.

وی افزود: عدم نظارت کافی بر روی بازار و جایگاه‌های پمپ‌بنزین در سطح قزوین و همچنین بی‌توجهی به رستوران‌ها از عوامل اصلی افزایش کرونا در استان قزوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی تصریح کرد: با ادامه این روند باید نظارت‌ها افزایش یابد تا بتوانیم شیوع بیماری را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: شرایط امروز کرونا در قزوین از وضعیت اسفند و فروردین بسیار حادتر شده و این به معنای تشدید خطر در استان قزوین است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: پیشنهادات لازم برای تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارائه شده و در صورت تشدید وضعیت با مجوز از ستاد ملی کرونا و وزارتخانه مرتبط حتماً این کار انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعطیلی سینماها، موزه‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی، کافه‌ها، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه نیز در دستور کار قرار گرفته است و با مجوز ستاد ملی کرونا اعمال خواهد شد.

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین تصریح کرد: کیوسک‌های توزیع غذا و کرایه دوچرخه در حاده سلامت قزوین نیز باید تعطیل شوند و به دلیل شیوع گسترده این بیماری در قزوین پیاده‌روی در جاده سلامت نیز تعطیل خواهد شد.

حبیبی عنوان کرد: نظارت‌ها بر بازار نیز باید تشدید شود و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف مستقر در بازار حتماً برخورد قاطع و لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: درصورتی‌که تخلف‌ها تکرار و به آن بی‌توجهی شود بدون شک پروانه کسب کسبه نیز لغو خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: ورود افراد بدون ماسک به دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری جلسات با جمعیت بیش از ۱۵ نفر نیز ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: این ترس وجود دارد که با تعطیلی ادارات، جاده‌های استان نیز شلوغ و مسافرت‌ها از سر گرفته شود و بر همین اساس نیز تعطیلی ادارات در دستور کار نیست.

حبیبی تصریح کرد: بیمارستان‌های خصوصی نیز ازاین‌پس با ظرفیتی که امشب به آن‌ها اعلام خواهد شد باید بیماران کرونایی را پذیرش کنند.

وی گفت: دستور مقام معظم رهبری نیز در تبعیت از ستاد کرونا برای همه فصل‌الخطاب است و طبق فرمایش ایشان برگزاری هرگونه تجمع به مناسبت اربعین و پیاده‌روی آن ممنوع خواهد بود.

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین در پایان با گلایه از بی‌توجهی مردم به پروتکل‌ها عنوان کرد: متأسفانه تنها ۴۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و این امر خود عامل تشدید بیماری است.

کد خبر 5034474

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین شیوع کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل استان قزوین بی توجهی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

ستاد بحران زرند اعلام کرد، آموزش حضوری مدارس این شهرستان به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی فردا (چهارشنبه) تعطیل است.

به گزارش ایرنا و بنا به نظر ستاد بحران با دستور فرماندار این شهرستان به اداره آموزش و پرورش به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه مدارس مقاطع مختلف این شهرستان تعطیل است.

وی از شهروندان خواست در روزهای فردا چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کندد.

همچنین ریس ستاد بحران شهرستان زرند از اعلام آمادگی تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمت رسان طی این مدت در زرند خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید