Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان با توجه به واردات کالاهای اساسی حوزه جنوب شرق کشور از بندر چابهار، افزایش ظرفیت انباری حدود یک میلیون تن کالا برای چشم انداز ۲۰ ساله استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایسنا در سال جاری با توجه به رونق بندر چابهار و واردات کالاهای اساسی حوزه جنوب شرق کشور از طریق این بندر ظرفیت انبار حدود یک میلیون تن کالا برای چشم انداز ۲۰ ساله در استان مورد نیاز می باشد که با پیگیری استاندار، شرکت بازرگانی دولتی ایران و دستگاه‌های متولی یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار در جوار سیلو وحدت متصل به خط آهن تحویل گردید و در حال حاضر در مرحله مناقصه، اخذ پیمانکار جهت حصارکشی و تسطیح زمین می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در رابطه با انبارهای چابهار و زمین مجتمع انبارهای زاهدان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

از سوی دیگر ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در بندر چابهار (طریق القدس) که بعد از طوفان گونو  کاملاً تخریب و غیرقابل استفاده شده بود با تعمیرات اساسی انبار ها در سال ۹۸ افزایش یافت و ظرفیت انبارها به بیش از ۱۵۰ هزار تن قابل بهره‌برداری شده است.

 در سال جاری نیز جهت محوطه سازی و تعمیرات انبارهای روباز و ساختمانهای اداری نیز برنامه ریزی شده است.

با عنایت به سیاست های دولت در خصوص واردات کالاهای اساسی حوزه جنوب شرق کشور از بندر چابهار و افزایش سطح آبخور کشتی ها در بندر شهید بهشتی چابهار، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با همکاری و هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال ۹۷ تعداد سه فروند کشتی به مقدار ۴۶ هزار تن و در سال ۹۸ تعداد ۹ فروند کشتی به مقدار ۳۴۸ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، شکر و گندم از طریق این بندر وارد و تخلیه و در انبار های فوق دپو نموده است.

در سالهای ۹۷ و ۹۸ به دلیل بحران هایی که در حوزه حمل و نقل جاده ای ایجاد گردید مشکلاتی را در خصوص ارسال گندم از سایر استانها به استان سیستان و بلوچستان به وجود امد که با برنامه ریزی هایی که انجام شد و حمایت شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اولین بار حمل گندم از استان خوزستان به سیستان و بلوچستان از طریق دریا انجام شد که و حدود ۱۲۰ هزار تن گندم از این طریق حمل و وارد استان شد. همچنین در سال های فوق حدود ۹۵ هزار تن گندم نیز از طریق خط آهن وارد استان شد.

 اقداماتی نیز در خصوص تعمیرات ساختمان های اداری، انبارها و سیلوها در سطح استان انجام شده به طوری که در سال اخیر بیش از ۶۰ میلیارد ریال فقط در بخش تعمیرات ملکی اعتبار اخذ و هزینه شده است.

مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی استان در این زمینه گفت: بر اساس تلاش های صورت گرفته و برابر اعلام مرکز پژوهشهای غلات کشور استان طی سنوات انتهای سال ۹۸ و ۶ ماهه سال ۹۹ از نظر کیفیت تولید نان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است . 

گنجعلی ادامه داد: استان در موضوع خرید گندم نیز از کشاورزان نسبت به سال ۹۸ از رشد ۱۲۶ درصدی نیز برخوردار شده است.

وی اظهار داشت: صنعت آرد استان از بهترین صنایع با پیشرفته ترین تکنولوژی در حال فعالیت می باشد به شکلی که در سال ۹۸ یکی از کارخانجات استان نشان برتر ملی در بین کارخانجات کشور را اخذ نموده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان کالاهای اساسی بندر چابهار هزار تن سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک‌ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش‌بینی می‌شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل‌ونقل ریلی در بخش بین‌الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه‌رشد جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه‌آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان