Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت ایمان طلب روز یکشنبه اعلام کرد: ۶ ماه ابتدای سال جاری ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در خراسان جنوبی صادر شد.

وی افزود: مجموع استخراج سالانه این تعداد پروانه ۲۵۴ هزار و ۴۹۰ تن است که برای استخراج مواد معدنی سنگ آهن، مس، کلسیت، سنگ لاشه، بنتونیت، باریت، خاک صنعتی، مرمریت و انواع سنگ‌های تزئینی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به نقش پررنگ و موثر معادن در ایجاد اشتغال افراد بومی و مهاجرت معکوس به روستاها تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه در نیمه نخست امسال برای حدود ۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی گفت: بیشترین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره در این مدت در حوزه شهرستان‌های قاینات و بشرویه بوده است.

با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی که از سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی آغاز شد و شناسایی ظرفیت‌های معدنی در عمق زمین تاکنون ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی با مساحت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع حاصل مطالعات پهنه‌های اکتشافی در این استان شناسایی شده است.

براساس این نقاط امیدبخش، شرکت‌ها کارهای اکتشافی را ادامه می‌دهند و به محض اینکه به پروانه اکتشاف رسید و مشخص شد که چه ماده معدنی وجود دارد، واگذاری از طریق مزایده انجام خواهد شد.  

خراسان جنوبی از استان‌های معدنی کشور به شمار می‌رود و براساس آخرین آمار رسمی از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خراسان جنوبی سرمایه گذاری معدن مس پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خراسان جنوبی سرمایه گذاری معدن مس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خراسان جنوبی سرمایه گذاری معدن مس اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد

وزارت صنعت، معدن وتجارت جزئیات دستورالعمل واردات ماشین آلات معدنی مجاز با سال ساخت حداکثر ۱۰ سال را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه تأمین ماشین آلات معدنی را ابلاغ و تاکید کرد: بر اساس مفاد این بخشنامه مشمول تأمین ماشین آلات ذیل آیین نامه اجرایی قانون معادن می باشند.

پیوست 11 - بخشنامه تأمین ماشین آلات معدنی به شرح ذیل می باشد:

ماده 1- کلیه دارندگان مجوز عملیات معدنکاری اعم از دارندگان پروانه بهره برداری اکتشاف، واحدهای فرآوری معدنی، صنایع معدنی و دارندگان مجوز برداشت مشمول این بخشنامه میشوند. در خصوص دارندگان پروانه بهره برداری مشروط بر اینکه 1) نسبت به تعیین تکلیف بدهی حقوق دولتی خود اقدام کرده باشند و 2) در فرآیند سلب صلاحیت از پروانه بهره برداری نباشند و همچنین وفق ماده (45) آیین نامه اجرایی قانون معادن، بیش از 18 ماه از اعتبار پروانه بهره برداری آنها باقی مانده یا در موعد مقرر نسبت به انجام فرآیند تمدید اقدام نموده باشند.

بر اساس مفاد این بخشنامه مشمول تأمین ماشین آلات ذیل آیین نامه اجرایی قانون معادن می باشند. در خصوص دارندگان پروانه اکتشاف، واحدهای فرآوری معدنی، صنایع معدنی و دارندگان مجوز برداشت و دارندگان پروانه های بهره برداری با اعتبار اولیه زمانی کمتر از ضوابط تمدید ذیل ماده 45 آیین نامه اجرایی قانون معادن معتبر بودن پروانه (یا مجوز صادر شده) و فعال بودن واحد ملاک عمل است.

تبصره 1 - پیمانکاران طرف قرارداد با دارندگان پروانه های بهره برداری و اکتشاف مشروط به رعایت موارد فوق و ثبت اطلاعات پیمانکار توسط دارنده پروانه در سامانه کاداستر می توانند با معرفی دارنده ،پروانه نسبت به اخذ مجوز واردات ماشین آلات اقدام نمایند.

تبصره 2 - شرکتهای دارای شبکه خدمات پس از فروش مشروط به تأیید توسط معاونت تخصصی صنعت، معدن و تجارت در صورت انعقاد قرارداد تأمین ماشین آلات و ارائه خدمات پس از فروش با دارندگان شرایط ماده 1 می توانند با معرفی دارنده پروانه نسبت به اخذ مجوز واردات ماشین آلات اقدام نمایند.

ماده 2- ماشین آلات به شرح جدول شماره 1 مشمول مجوزهای این بخشنامه قرار می گیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • زنگ خطر افزایش سن معادن در ایران به صدا درآمد